کد خبر: ۲۰۲۸۵۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹

فارس رتبه نخست وقوع زلزله در کشور را داراست

معاون عمرانی استانداری فارس با تصریح اینکه تأمین مسکن، بستر مناسبی برای ایجاد آرامش روانی در جامعه است، گفت: استان فارس از نظر تعداد وقوع زلزله رتبه نخست را در کشور دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محسن اردکانی شب گذشته در جشن شکرانه خانه‌دار شدن 15هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با تبریک فرارسیدن میلاد امام حسن مجتبی(ع) و جشن تأمین مسکن 15هزار خانواده از مددجویان کمیته امداد گفت: از ابتکاراتی که کمیته امداد در کنار حمایتی که به مددجویان می‌دهد، بحث خودکفایی را در برنامه‌های خود قرار داده است.

وی با تصریح اینکه از جمله پایه‌های حمایتی، تأمین مسکن است که در سبد خانوار بیشترین هزینه را دارد، افزود: وقتی محرومی صاحب مسکن می‌شود بخش زیادی از پولی که برای مسکن هزینه می‌کرده را می‌تواند ذخیره کند. اردکانی با بیان اینکه کار بسیار مهم‌تر دیگری که تأمین مسکن انجام می‌دهد، تأمین آرامش روانی است که شاید در ظاهر دیده نشود، تصریح کرد: اگر بتوان در راه تأمین مسکن قدم برداشت بستر مناسبی برای آرامش روانی و تأمین سلامت اجتماعی افراد جامعه فراهم کرده‌ایم و این خدمت بزرگی به بدنه اجتماع می‌کند.

معاون عمرانی استاندار فارس ادامه داد:‌ استان فارس در راه تأمین مسکن پیشگام دیگر استان‌های کشور است و اگر کمک‌های ملی به آن اضافه شود در این راه موفق‌تر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه گام مثبت دیگری که در جهت مسکن محرومین برداشته شده، مقاوم‌ سازی آنها بوده است، ‌افزود: استان فارس از نظر تعداد وقوع زلزله رتبه نخست را در کشور دارد و در 6 سال گذشته 3 هزار و 562 زلزله در استان ثبت شده است و این زلزله‌ها اگر بالای 5 ریشتر باشند خطر آوار شدن خانه‌هایی که مقاوم نیست بسیار زیاد است و اگر خانه‌ای دچار آسیب شود دولت باید برای هر خانه رقمی معادل 50 میلیون تومان هزینه کند تا به شرایط قبل باز گردد.

اردکانی گفت: با وجود این هزینه هنگفت خسارت‌های اجتماعی این اتفاق غیر قابل جبران است و چه بهتر که این هزینه را قبل از وقوع زلزله انجام دهیم تا از آسیب‌های بعد آن جلوگیری شود.

معاون عمرانی استاندار فارس خاطرنشان کرد: 35 هزار واحد روستایی در سراسر استان وجود داشت که مقاوم نبود و در دولت نهم و دهم از این تعداد 20 هزار خانه مقاوم‌ سازی شده است.

به گزارش ایسنا، اردکانی در پایان قول مساعد داد هر تعداد خانه باقی مانده که کمیته امداد همت کند و در جهت مقاوم‌سازی آنها تلاش کند، استانداری وام با بهره 4 درصد به این ارگان پرداخت خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین