کد خبر: ۲۰۳۸۳۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹

تولد میمون نارنجی کمیاب در آمریکا

یک بچه‌ میمون کوچک دم‌دراز با موهای نارنجی‌رنگ درخشان و از گونه میمون‌های بسیار کمیاب که به تازگی در باغ‌وحش «لینکولن» بدنیا آمده، ستاره بزرگ این باغ‌وحش شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این بچه میمون 450 گرمی که «پییر» نام دارد از پدر و مادری با موهای مشکی متولد شده است.

این بچه میمون متعلق به یک گونه بسیار نادر از میمون‌ها موسوم به Francois Langur است که نسل آنها در معرض خطر انقراض است و در حال حاضر تنها 1000 قلاده از این گونه در مرز چین و ویتنام زندگی می‌کنند. در باغ‌وحش‌های آمریکا نیز تنها 66 قلاده از این میمون‌ها وجود دارد که اکنون با تولد «پییر» تعداد آنها به 67 قلاده رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه ای‌بی‌سی، میمون‌های دم‌دراز Francois Langur یک نوع رفتار اجتماعی منحصر بفرد از خود بروز می‌دهند. در بین میمون‌های ماده این گونه، نوعی عادت اجتماعی با عنوان «رفتار دایگی» مرسوم است به این ترتیب که میمون‌های بالغ ماده در گروه و یا خواهرهای بزرگتر میمون ماده‌ای که به تازگی صاحب فرزند شده وقتی میمون مادر نیاز به استراحت دارد از نوزاد او پرستاری می‌کنند.

بچه میمون‌ها در این گونه تنها تا چند ماه پس از تولد موهای نارنجی‌رنگ و غیرمعمول دارند و اگر شانس بیاورند و شکار مهاجمان گرسنه نشوند به تدریج که بالغ می‌شوند رنگ آنها تغییر می‌کند اما همین موهای نارنجی‌رنگ و استثنایی در بسیاری موارد بلای جان میمون‌های کوچولو و بی‌دفاع می‌شود چون آنها را خیلی راحت‌تر در معرض دید صیادان قرار می‌دهد. اما از طرفی رنگ متفاوت بچه میمون به مادر او کمک می‌کند که وقتی فرزندش در آغوش میمون‌های بالغ ماده دست به دست می‌شود راحت‌تر بتواند او را ردیابی کرده و از دور مراقب او باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین