کد خبر: ۲۰۴۱۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴

خلق‌پرتره‌«ماندلا» با ضربات مشت!/عکس

«نیل آکاشی»، هنرمند بلژیکی با پوشیدن دستکش بوکس و وارد آوردن ضربات متعدد، تصویری از «نلسون ماندلا» را روی دیوار کارگاه نقاشی‌اش در شانگهای حک کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هنرمند بلژیکی در اقدامی خارق‌العاده، پرتره‌ای از «نلسون ماندلا» را با ضربات مشت بر روی دیوار به تصویر کشید.
 
«نیل آکاشی»، هنرمند بلژیکی با پوشیدن دستکش بوکس و وارد آوردن ضربات متعدد، تصویری از «نلسون ماندلا» را روی دیوار کارگاه نقاشی‌اش در شانگهای حک کرد.
 
این هنرمند با 27 هزار بار کوبیدن مشت به دیوار، تصویری از سمبل استقامت سیاهان آفریقا را به تصویر کشید.
 
به نوشته‌ فیگارو، «آکاشی» ایده‌ی این طرح را از علاقه‌ نلسون ماندلا به ورزش بوکس پیش از آغاز مبارزاتش علیه آپارتاید گرفته است.
 
هنرمند 34 ساله بلژیکی ساخت این نقش را از روزهای پایانی ژوئن آغاز کرد و تا اوایل جولای آن را به پایان برد و در تمام این مدت گرمای طاقت‌فرسای تابستان شانگهای را تحمل کرد.


 
«آکاشی» در این‌باره به خبرگزاری فرانسه گفت: در این مدت حدود سه تا پنج کیلو وزن کم کردم. زمانی تصمیم به خلق این پرتره شش متری گرفتم که ماندلا از اوایل ژوئن در بیمارستان بستری شد و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد.
 
وی این پرتره را بر روی دیواری پوشیده از سولفور جیوه که برگرفته از هنر قدیمی چینی‌ها است، خلق کرده و با استفاده از رنگ سیاه در اثرش، نماد مبارزه ماندلا برابر آپارتاید را به تصویر کشیده است.
 
آکاشی درباره اثرش توضیح داد: حقیقتا ماندلا را یک هنرمند بزرگ آزادی می‌دانم. ماندلا منبع الهام هنری خارق‌العاده‌ای برای تمام جهان است.
 
به گزارش ایسنا،نلسون ماندلا به‌عنوان نخستین رییس جمهور سیاه‌پوست آفریقای جنوبی، در سال 1993 موفق به کسب جایزه صلح نوبل شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین