کد خبر: ۲۰۴۷۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۸۴ - ۱۰:۵۵

پناهندگي سياسي به گروگانگير سفارت ايران در انگليس

آفتاب‌‌نیوز :  روزنامه تایمز در گزارشی درباره "فوزي بداوي نژاد" تنها گروگانگیری که از حمله نيروهاي ويژه انگليس( SAS ) در سال 1980جان سالم به در برد می نویسد : درحالي كه وزارت كشور انگليس در شرف اعلام آزادي "فوزي بداوي نژاد" قرار دارد، برخي گزارش‌‏ها حاكي است چارلز كلارك؛ وزير كشور انگليس براي دادن هويت جديد به بداوي و حمايت از وي در مقابل حملات انتقام‌‏جويانه و اعطاي پناهندگي به بداوي آماده مي‌‏شود.

اين گزارش حاكي است: وزارت كشور انگليس نمي‌‏تواند "بداوي نژاد" را به ايران مسترد كند، زيرا اين اعتقاد وجود دارد كه وي به علت عضويت در آن گروه تروريستي و نقش وي در كشتن گروگانگيران به مجازات اعدام محكوم مي‌‏شود.

بداوي نژاد و پنج مرد مسلح كه 26 نفر را در سفارت ايران به گروگان گرفتند .محاصره شش روزه سفارت زماني به بحران منجر شد كه تروريست‌‏ها دو تن از گروگانگيران را كشتند و جسد يكي از آنها را به بيرون پرتاب كردند كه اين امر باعث شد مارگارت تاچر به نيروهاي ويژه انگليس (SAS )دستور حمله به سفارت را بدهد.
بداوي نژاد پس از اين حادثه به 25 سال زندان محكوم شد، اما دادگاه استياف سال گذشته از پيشنهاد "لرد ولف"؛ رئيس ديوان عالي مبني بر كاهش محكوميت وي به 22 سال استقبال كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین