کد خبر: ۲۰۶۷۸۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶

دوازدهم شهریور، انتخاب شهردار تهران

منتخب مردم در چهارمین دوره شورای شهر یادآور شد: با انتخاب شهردار به صورت علنی روحیه نفاق از بین می‌رود و به کسی که رأی داده‌ایم می‌توانیم مطالبات مردم را پیگیری کنیم و اگر آن فرد ایرادی داشت از مردم عذرخواهی می‌کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: منتخب مردم در چهارمین دوره شورای شهر گفت: گزینه‌های نهایی برای ریاست شورا مشخص شده‌اند و همچنین خوب است رای گیری در زمان انتخاب شهردار و رئیس شورای شهر علنی باشد.

محسن پیرهادی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص انتخاب شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید برای انتخاب این دو فرد تمامی اعضاء شورا اجماع کنند.

وی با تاکید بر این موضوع که نباید نگاه سیاسی به این موضوعات داشته باشیم، گفت: حتی کمیسیون‌ها را هم باید به صورت جمعی انتخاب کنیم.

به گفته منتخب مردم در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران بهترین گزینه برای ریاست شورای شهر مهدی چمران و مسجد‌جامعی است.

پیرهادی در خصوص مهدی چمران گفت که وی تجربه دارد و سابقه ریاست شورا را چندین دوره برعهده داشته است و همچنین می‌تواند به دلیل اینکه معمار است نگاه معماری، اسلامی را در شهر دنبال کند بحثی که تا کنون مغفول مانده است.

پیرهادی اضافه کرد: همچنین مسجد‌جامعی سابقه فرهنگی دارد و خارج  از مسائل سیاسی و جهت‌گیری‌ها از جنبه کارشناسی و نگاه فرهنگی وی می توان استفاده کرد و جایگاه مطلوبی در بین اصحاب فرهنگی و هنر دارد.

منتخب مردم در چهارمین دوره شورای شهر گفت: که اعضاء شورا 12 شهریور تکلیف ریاست شورا و شهردار تهران را مشخص می‌کنند چرا که باید در جلسات قبلی به جمع‌بندی برسیم و در این روز فقط رأی‌گیری انجام شود.

پیرهادی اضافه کرد: باید در جلسات غیررسمی تمامی بحث‌ها صورت بگیرد تا انتخاب رئیس شورا و شهردار تهران به تعویق نیفتد.

وی همچنین تأکید کرد کرد که باید تمامی گروه‌ها جلسات رسمی و غیررسمی گروه‌های سیاسیشان را در این مدت تشکیل ندهند و تماماً هم و غم خود را برروی انتخاب شهردار بدون گرایش سیاسی قرار دهند.

منتخب مردم در چهارمین دوره شورای شهر در پاسخ به این پرسش که شنیده‌ها حاکی از این است که قرار است چند ماهی سرپرست برای شهرداری تهران انتخاب شود، گفت: به دنبال سرپرست نیستیم و در روزهای اول حتما شهردار تهران را انتخاب می‌کنیم.

وی در خصوص گزینه‌های شهردار آینده تهران گفت: قالیباف یکی از گزینه‌های اصلی است چرا که در دوره قبل نیز تعامل خوبی با اعضاء شورای شهر داشته و با سلیقه‌های مختلف کار کرده است؛ حتی سلیقه‌هایی که امروز بر عملکرد قالیباف نقدی دارند در گذشته با وی کار کرده‌اند.

پیرهادی بیان کرد: البته قالیباف در صورتی که انتخاب شود باید در انتخابات مدیران خود جامعیت بیشتری را در نظر بگیرند و با سلایق مختلف کار کنند.

منتخب مردم در چهارمین دوره شورای شهر اضافه کرد: گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد اما مهمترین آن محمد‌باقر قالیباف شهردار فعلی تهران است.

وی در پاسخ به این پرسش که از قالیباف برنامه دریافت کرده‌اید، گفت: قالیباف برنامه‌ای 5 ساله‌ای را برای شهرداری تهران ارائه کرده است و این برنامه در حال حاضر در اختیار اعضاء شورای شهر است.

پیرهادی در بخش دیگری سخنانش تاکید کرد که رأی گیری باید در جلسه انتخاب شهردار و رئیس شورا علنی باشد بنده چندین بار این پیشنهاد را داده‌ام برخی موافق و برخی مخالف هستند.

منتخب مردم در چهارمین دوره شورای شهر یادآور شد: با انتخاب شهردار به صورت علنی روحیه نفاق از بین می‌رود و به کسی که رأی داده‌ایم می‌توانیم مطالبات مردم را پیگیری کنیم و اگر آن فرد ایرادی داشت از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص بحث نظارت بر عملکرد شهرداری گفت: شورا در بعد نظارتی خیلی قوی عمل نکرده و باید نظارت در این دوره ده‌ها برابر دوره سوم شود.

منتخب مردم در چهارمین دوره شورای شهر اضافه کرد: البته نباید بحث نظارت به گونه‌ای باشد که جامعه را ملتهب کنیم.

به گفته پیرهادی هر کسی که شهردار می‌شود باید در کنار شورا باشد و شورا و شهرداری نباید در تقابل با هم باشند.

وی در خصوص جلسات غیرعلنی شورا گفت: این جلسات خوب است اما باید تا جایی که امکان دارد مصوبات را رسانه‌ای کنیم.

منتخب مردم در چهارمین دوره شورای شهر افزود: باید در زمان رأی گیری شهردار و رئیس شورا خبرنگاران حضور داشته باشند اما قبل از جمع‌بندی نظرات، حضور آنها ضروری نیست.

پیرهادی با بیان اینکه شورا نباید دو قطبی شود، گفت: اگر این اتفاق رخ دهد آینده خوبی ندارد و به سرنوشت شورای اول دچار می‌شویم.

وی با تاکید بر این موضوع که جنس فعالیت در شهرداری تهران سیاسی نیست گفت: مردم از شهرداری خدمات و مطالبات اجتماعی دارند باید تمامی فعالیت‌ها را به این سمت هدایت کنیم.

وی به انتخابات دوره چهارم شورای شهر اشاره کرد و گفت: در زمانی که لیست‌ها بسته می‌شد نطفه کار اشتباه بسته شد چرا که لیست‌ها را برمبنای برنامه نبسته‌اند و بر مبنای گروه‌ها و جناهای سیاسی بسته شد.

منتخب مردم در چهارمین دوره شورای شهر در خصوص عملکرد قالیباف در 2 دوره شهرداری تهران، گفت: وی با نگاه جامع در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موضوعات را پیش برد و در مجموع رضایت مردم حاصل شد. اما توقع داریم که شهردار تهران که زمانی فرمانده لشکر 5 نصر بود در انتخاب مدیران خود بازنگری بیشتری کنند.

وی  تاکید کرد که ما تعصبی بر روی قالیباف نداریم بنا به استدلال عقلی و منطقی سعی می کنیم بهترین فرد را برای شهرداری انتخاب کنیم.

وی در خصوص گزینه محسن هاشمی برای شهرداری تهران گفت: محسن هاشمی از مدیران توانمند شهرداری بوده است اما باید میزان توانمندی و جامعیت ایشان با افراد دیگر بررسی شود.

منتخب مردم در چهارمین دوره شورای شهر با بیان اینکه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان باید به اجماع برسند، گفت: اگر این امر رخ ندهد این دو طیف مقابل هم قرار می‌گیرند و فضای خوبی ایجاد نمی‌شود و دچار بحران خواهیم شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین