کد خبر: ۲۰۶۸۸۱
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸
واکنش دو عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به ادعاهای لیدر حلقه پرتو؛

حلقه پرتو راه خوارج را نرود/ مروجان خشونت در دادگاه پاسخگو باشند

هر زایمانی دردی دارد، 25 سال است گروه‌های فشار اقدامات خود سرانه‌ای را انجام می‌دهند بدون اینکه برخورد قاطعی با آنها بشود، گزارش غائله 22 قم به صورت شفاف چهره کسانی که پشت پرده این اتفاقات هستند را نمایان کرد.نظام به دنبال برخورد اساسی و قاطع با این جریانات خودسر است تا یک بار برای همیشه پرونده این گونه اقدامات بسته شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دو عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به ادعاهای لیدر حلقه پرتو از او دعوت کردند در دادگاه ادله خود را درباره عدم دخالت در آشوب قم بیان کند.

 در این خصوص، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه روانبخش دردادگاه به اتهامات وارده پاسخ گوید،گفت:حلقه پرتو با فرافکنی راه خوارج را نرود. 

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگویی با خانه ملت، درباره جوابیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به اظهارات روانبخش عضو حلقه پرتو، گفت: افرادی که در تولید ادبیات خشونت و یا در پاره‌ای از وقایع غائله 22بهمن قم نقش داشتند سعی می‌کنند با غوغا سالاری از پاسخگویی فرار و جرمشان را پنهان کنند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روانبخش مقداری تحمل کند و انشا الله در دادگاه به اتهامات وارده پاسخ گوید، تصریح کرد: متهمان حادثه قم باید با حضور در دادگاه صالحه به اتهاماتی که به آنها وارد شده است ،پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه حلقه پرتو با فرافکنی راه خوارج را نرود،ادامه داد: اگر روانبخش از سرشاخه‌های حلقه پرتو جرمی نداشته باشند چرا ناراحت و عصبانی  می‌شود و فرافکنی می‌کند قدری تامل کند و وقتی در دادگاه حاضر شد مباحث خود را مطرح کند و پاسخگوی سخنرانی شب قبل ازاتفاق 22بهمن خود باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره زیر سئوال بردن گزارش حادثه 22 بهمن قم از سوی روانبخش، افزود: گزارشی که در مجلس تهیه و به دستگاه قضایی ارجاع داده شد مورد قبول اکثریت نمایندگان بود و زیر سئوال بردن این گزارش تنها برای فرار از واقعیت‌ها است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با بیان اینکه عوامل حلقه پرتو با غبار آلود کردن فضا  سعی دارند واقعیت‌ها بر ملا نشود، تصریح کرد: هر زایمانی دردی دارد،  25 سال است  گروه‌های فشار اقدامات خود سرانه‌ای را انجام می‌دهند بدون اینکه برخورد قاطعی با آنها بشود، گزارش  غائله 22 قم به صورت شفاف چهره کسانی که پشت پرده این اتفاقات هستند وآن را مهندسی می‌کنند را نمایان کرد و بعد از آن نظام به دنبال برخورد اساسی و قاطع با این جریانات خودسر است تا یک بار برای همیشه پرونده این گونه اقدامات بسته شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس نیز با تأکید بر اینکه قوه قضائیه با عاملان حادثه قم برخورد جدی می‌کند، گفت: رونمایی از پشت پرده حادثه قم، حلقه پرتو را عصبانی کرد. 

سیدحسین نقوی‌حسینی درباره جوابیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم به اظهارات روانبخش عضو حلقه پرتو، گفت:‌ گزارش کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس درباره این حادثه، گزارشی مستند و دقیق بود و کلیه افراد مرتبط و دخیل در این حادثه به طور شفاف مشخص شدند، از این‌رو اگر از هر فرد و دستگاهی به‌عنوان مقصر در حادثه 22 بهمن قم یاد کردیم، به‌طور حتم اسناد و مدارک این اتهامات موجود است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اظهارات روانبخش درباره گزارش حادثه 22 بهمن قم، افزود:‌ عوامل این حادثه به جای غوغاسالاری و فرافکنی بهتر است که به‌دنبال حل مشکلات عقیدتی و تفکری خود باشند.

وی از تلاش برخی افراد برای غیرمستند جلوه دادن گزارش حادثه 22بهمن قم انتقاد کرد و گفت: این گزارش، منافع عده ای را به خطر انداخته و رفتار و چهره پشت پرده آنها را افشا کرده است، از این‌رو این افراد برای غبارآلود کردن این فضا دست به فرافکنی می‌زنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه اظهارات کنونی برخی افراد درباره گزارش حادثه 22 بهمن قم در واکنش به آوردن اسمشان در این گزارش است، افزود: هیچ فردی نمی‌تواند سازمان‌دهی بودن حادثه 22 بهمن قم را به زیر سؤال ببرد، از این رو افراد به جای غوغاسالاری به گزارش این حادثه و در نهایت نظرات دستگاه قضا تمکین کنند.

وی با بیان اینکه افراط‌گراها با پافشاری بر مواضعشان درباره حادثه 22 بهمن قم از منویات و نظرات رهبر معظم انقلاب فاصله گرفته‌اند، یادآور شد: حلقه پرتو به‌عنوان یکی از عوامل اصلی بروز حادثه 22 بهمن قم از اقدامات صورت گرفته برای برملا کردن دست‌های پشت پرده این حادثه ناراحت و عصبانی بوده و برای فرار از این موضوع فرافکنی می‌کند.

به گزارش فردا؛ سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با تأکید بر اینکه قوه قضائیه با تمام عوامل مطروحه در گزارش حادثه قم برخورد جدی می‌کند، تصریح کرد: به طور حتم عوامل و مقصران این جریان باید حرف‌های خود را به دادگاه ارائه کنند، از این‌رو قوه قضائیه حتما این افراد را احضار کرده و دلایل انجام این اقدامات را از آنها جویا خواهد شد و به جرم آنها رسیدگی خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین