کد خبر: ۲۰۷۶۵۸
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵

چرا شرکت‌های خودروسازی ورشکسته نمی‌شوند؟

حالا سؤال این‌جاست که مگر مثلا ساک لوازم صندوق عقب از پوست مار درست شده است یا چراغ قوه‌اش با انرژی هسته‌یی کار می‌کند که این‌قدر گران حساب شده‌اند؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آخرین پیکانی که پدرم خرید، یک پیکان مدل سال 1378 بود! قبل از آن هم پیکان داشتیم، ولی این یکی را از کارخانه خرید. پیکان صفر و سفیدی که به آن رخش می‌گفتیم. درست یادم هست پدرم پیکان را ثبت‌نامی خریده بود و کلا 1 میلیون و 750 هزار تومان به شرکت پول داده بود. آن روزها هم مثل امروز ماشین ثبت‌نامی قیمتش چندصدهزار تومان از بازار پایین‌تر بود.

آن روزها در محله‌مان همسایه‌ای داشتیم که از همان روزی که پدرم می‌خواست پیکان بخرد و ثبت‌نام کند، پایش را توی یک کفش کرده بود و می‌گفت، از کارخانه خرید نکنید، من خودم زیر یک میلیون تومان برای‌تان از بازار یک پیکان جمع می‌کنم! یادم هست بنده‌ی خدا هر روز فهرستی از قیمت‌ لوازم یدکی پیکان، از اتاق تا برف‌پاک‌کن را نشان پدرم می‌داد و می‌گفت، همه‌شان می‌شود 890 هزار تومان! این‌ها آخرین قیمت بازار است. بگذارید خودم برای‌تان جمع کنم. پدرم ولی زیر بار نمی‌رفت و گاهی هم همسایه‌مان را مسخره می‌کرد و به او می‌گفت، ساده‌لوح و خیالاتی و قبول نمی‌کرد کسی بتواند خارج از کارخانه ماشین سرهم کند!

حالا بعد از این همه سال برخی از پیگیری‌ها نشان داده است که ارزش وسایل موجود در یکی از پک‌هایی که به عنوان آپشن در خودروها عرضه می‌شود، با استناد به قیمت‌های آپکو، حدود 900 هزار تومان است، در حالی که شرکت آن را به قیمت 2 میلیون و 100 هزار تومان به خریداران عرضه می‌کند؛ یعنی از دوبرابر بیش‌تر، یعنی همان حرف همسایه‌ی ما که می‌گفت اگر خودت ماشین را جمع کنی، بسیار ارزان‌ می‌شود!

حالا فکر می‌کنید توی این پک ویژه چه چیزهایی هست؟ داخل پک ویژه این وسایل وجود دارد: GPS (رهیاب)، اسپری پنچرگیری، واکس داشبورد، فوم آتش‌نشانی، ساک لوازم صندوق عقب، جعبه کمک‌های اولیه و چراغ قوه که سرجمع می‌شود 2 میلیون و 100 هزار تومان! حالا سؤال این‌جاست که مگر مثلا ساک لوازم صندوق عقب از پوست مار درست شده است یا چراغ قوه‌اش با انرژی هسته‌یی کار می‌کند که این‌قدر گران حساب شده‌اند؟

راستی شما می‌دانید که با وجود تحریم‌ها و پیشرفت صنایع خودروسازی در شرق و غرب جهان، چرا شرکت‌های خودروسازی داخلی که هنوز خودروی یورو 2 می‌سازند، ورشکسته نمی‌شوند؟

باقی بقای‌تان!
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین