کد خبر: ۲۰۹۲۶۹
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷
آيت الله هاشمي رفسنجاني:

ظلم به مردم سوريه و حمله خارجي محكوم است

آيت الله هاشمي رفسنجاني امروز در ديدار اعضاي كميته فرزندان شاهد و ايثارگران، با تأكيد بر جايگاه رفيع و بي‌بديل شهدا و جانبازان در نظام جمهوري اسلامي ايران گفت: شهدا و خانواده‌هاي آنان و ايثارگران، گل سر سبد نيروهاي ارزشي كشورند چون از بالاترين و ارزشمندترين سرمايه، يعني جان و هستي خود و عزيزانشان براي حفظ و تداوم انقلاب گذشته‌ و سرمايه‌گذاري كرده‌اند و در واقع از جمله صاحبان اصلي انقلاب به شمار مي‌روند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - آيت الله هاشمي رفسنجاني امروز در ديدار اعضاي كميته فرزندان شاهد و ايثارگران، با تأكيد بر جايگاه رفيع و بي‌بديل شهدا و جانبازان در نظام جمهوري اسلامي ايران گفت: شهدا و خانواده‌هاي آنان و ايثارگران، گل سر سبد نيروهاي ارزشي كشورند چون از بالاترين و ارزشمندترين سرمايه، يعني جان و هستي خود و عزيزانشان براي حفظ و تداوم انقلاب گذشته‌ و سرمايه‌گذاري كرده‌اند و در واقع از جمله صاحبان اصلي انقلاب به شمار مي‌روند.

به گزارش آفتاب، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، خون شهدا، صبر و استقامت خانواده‌هاي معزز آنان و ايثارگران را ضامن حفظ و تداوم انقلاب در مسير صحيح و درست خود توصيف كرد و با اشاره به بحرانهايي كه براي جهان اسلام در حال تكوين است بويژه تهديداتي كه عليه كشور سوريه انجام مي‌شود گفت: استكبار جهاني، درصدد سلطه مسلمانان در كشورهاي اسلامي منطقه است و در مورد سوريه نيز تهديد به دخالت و حمله مستقيم در اين كشور كرده‌اند.



آيت الله هاشمي رفسنجاني، با محكوم كردن شديد تهديدات اخير آمريكا و برخي كشورهاي غربي عليه كشور سوريه گفت: متأسفانه مردم سوريه كه حدود دو سال است درگير جنگ داخلي و انواع رنجها وآوارگي كم سابقه هستند در حال حاضر نيز مورد تهديد خارجي به بهانه‌هاي  هنوز اثبات نشده استفاده از سلاح شيميايي قرار گرفته‌اند.

ايشان با انتقاد شديد از همنوايي برخي رسانه‌هاي داخلي با اهداف دشمن كه حاضرند براي حفظ مصالح و منافع جناحي و سياسي، به خاطر دستمالي، قيصريه را به آتش بكشند گفت: اخيراً نقلي از بنده در مورد سوريه، بهانه سوء استفاده و تخريب‌هاي جديد توسط اينگونه رسانه‌ها را فراهم كرد كه به هيچ وجه صحيح نيست. آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود: كاربرد سلاح‌هاي كشتار جمعي از جمله شيميايي، توسط هر فرد، يا گروه، يا حكومتي در همه مكاتب و مذاهب، به ويژه دين مبين اسلام، مذموم و محكوم است و اين دول غربي بودند كه در جنگ تحميلي عراق عليه ايران، امكانات و مجوز بكارگيري اينگونه سلاحها را به عراق دادند. ايشان تأكيد كرد: ما براساس اعتقاداتمان به رغم توانايي استفاده از چنين سلاح‌هايي، هرگز مقابله به مثل نكرديم و كاربرد چنين سلاحهايي را نيز محكوم و آنرا حرام مي‌دانيم.



در ابتداي اين ديدار آقاي ميعاد صادقي رئيس كميته فرزندان شاهد و ايثارگران و تني چند از حاضران بطور جداگانه سخناني درخصوص مسائل و مشكلات اين خانواده‌ها و مراتب وفاداري و پايبندي آنان به اهداف و ارزشهاي انقلاب و نظام اسلامي و انتظارات ايثارگران بيان داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین