کد خبر: ۲۱۱۶۶۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰

عفو قاتل در حين اجراي حکم

رئيس زندان مرکزي اروميه از عفو زنداني محکوم به قصاص در حين اجراي حکم خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نوبخت مختاري اظهار داشت:در طول هفته گذشته شاهد عفو خانواده‌اي از قصاص قاتل فرزندشان بوديم.

 وي تصريح کرد: متهم که به جرم قتل از 6 سال گذشته در زندان مرکزي اروميه تحمل کيفر مي‌کرد، سرانجام با تلاش مسئولان زندان استان، در حين اجراي حکم مورد عفو و گذشت اولياي دم مقتول قرار گرفت.

رئيس زندان مرکزي اروميه با اشاره به کمال رأفت و عطوفت اين خانواده گفت: پس از قتل مقتول که سرپرستي خانواده‌اي پنج نفري را بر عهده داشت، داغ سنگيني بر سينه خانواده‌اش گذارده شده بود.

وي با اشاره به اينکه مقدمات اجراي حکم قصاص قاتل براي مجازات وي در طول هفته گذشته آماده شده بود، افزود: به ميمنت دهه کرامت و ميلاد امام رئوف، اولياي دم مقتول از خون قاتل گذشتند و حاضر نشدند خانواده‌اي ديگر داغدار شود. مختاري با بيان اظهاراتي از زبان خانواده مقتول گفت: هدف اصلي اين خانواده از چنين اقدامي، کسب رضاي الهي و تأسي از امام رضا(ع) در عفو و گذشت بود تا بتوانند ضمن شادي روح مقتول، سبب دل‌شاد شدن خانواده قاتل نيز شوند.

وي تصريح کرد: اين خانواده با گذشت خود درس انسانيت و بخشش را به خانواده قاتل دادند و بدون شک رضايت الهي و خوشنودي او پشتوانه اين تصميم الهي آنان خواهد بود. رئيس زندان مرکزي اروميه ادامه داد: اين اقدام اولياي دم در بخشش قاتل، نشان از اوج انسانيت آن‌ها بوده و درس جوانمردي را به نمايش گذاشت.

وي ضمن تحسين اقدام ارزشمند اين خانواده، اظهار داشت: اگر سيره اهل بيت علهم‌السلام به درستي در جامعه پياده شود، امنيتي پايدار در آن پديدار مي‌شود.مختاري ضمن توصيه افراد بر حفظ آرامش به هنگام بروز تنش‌ها، بر لزوم حاکميت اخلاق و انسانيت در جامعه تأکيد و آن را از سنت‌هاي امامان معصوم و پيامبر عظيم‌الشأن اسلام عنوان کرد.

به گزارش ابتکار،گفتني است قاتل به منظور اجراي حکم، تا بالاي چوبه دار نيز رفته بود و با مواجه شدن بخشش اولياي دم اظهار ندامت کرده و اظهار داشت: تمام تلاش خود را مي‌کنم تا ذره‌اي از محبت اين خانواده در اعطاي حق زندگي به خود را جبران کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین