کد خبر: ۲۱۲۴۸۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹

دبیرکل موتلفه: مواضع رییس‌جمهور در نیویورک در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت بود

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تحلیل نطق اوباما در سازمان ملل متحد گفت: تغییر الفاظ اوباما اولین نتیجه مقاومت 35 ساله ملت ایران است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی افزود: اعتماد ملت ایران جز با تغییر در عمل آمریکایی‌ها جلب نمی‌شود و خاطرات تلخ ملت ما از رفتار تجاوزکارانه 60 ساله دولتمردان آمریکا بعد از کودتای 28 مرداد 1332 چیزی نیست که با یک نطق از ذهن‌ها زدوده شود. البته اگر در عمل نشان دهند که از رفتار براندازانه شکست خورده قبلی پشیمان شده‌اند، ما هم استقبال می‌کنیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تأکید کرد: ما موضع‌گیری‌های رئیس‌جمهور محترم در سفر به نیویورک را مثبت ارزیابی می‌کنیم ولی به این نکته نیز توجه داریم که اگر مقاومت شجاعانه ملت با رهبری قاطعانه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در طول 35 ساله گذشته نبود، آقای اوباما از این نطق‌ها هم نمی‌کرد. غربی‌ها باید بدانند که اگر به قول خودشان همه گزینه‌ها را روی میز دارند نظام و مردم ما هم در مقابل هر گزینه‌ای پاسخ پشیمان کننده متناسب با آن را روی میز دارند.

حبیبی خاطرنشان کرد: ما عملکرد دیپلماسی خارجی کشور در نیویورک را مثبت ارزیابی می‌کنیم. مواضع در چارچوب اصول حکمت، مصلحت و عزت بود اما باید همچنان همه‌گونه آمادگی برای هر نوع اقدامی از طرف آنها را در داخل خود حفظ کنیم. باید صبر کرد دید آیا مواضع آمریکایی‌ها که این بار قدری متفاوت بود در حد حرف باقی خواهد ماند یا آنها به دنبال اثبات صداقت و ادعاهای خود هستند.

وی در مورد مذاکره با رابطه با آمریکا تصریح کرد: به شیفتگان غرب که دستی در رسانه هم در داخل دارند و آرزوها و آمال غربی را مطرح می‌کنند باید هشدار داد که نفرت افکار عمومی از جنایات آمریکا را دست کم و حافظه تاریخی ملت را نادیده نگیرید.

حبیبی با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور ایران و آمریکا تصریح کرد: تماس تلفنی اوباما با رئیس‌جمهور کشور ما پس از اینکه او به تقاضای کاخ سفید برای ملاقات پاسخ منفی داد این واقعیت را نشان می‌دهد که نیاز آنها به مذاکره با ما بیش از آن چیزی است که برخی تصور می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اظهارات رئیس بانک مرکزی راجع به قیمت دلار گفت: مهمترین موضوع در این مسأله منطقی کردن و تثبیت قیمت ارزهای خارجی است که جز با فعل‌های کارشناسانه اقتصادی چنین خواستی برآورده نمی‌شود و اصولاً در بسیاری از موارد نیازی به مصاحبه نیست.

به گزارش ایسنا،دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان درباره مذاکرات وزرای خارجه 1+5 با ظریف و اظهارات کاترین اشتون اظهار کرد: خانم اشتون در پایان مذاکرات می‌گوید 12 ماه مذاکرات طول می‌کشد. این نشان می‌دهد آنها در رویکرد جدید صادق نیستند هیچ موضوع زمان بری الان وجود ندارد که بهانه به دست طرفین گفت‌وگو بدهد مگر اینکه یک طرف صادق نباشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین