کد خبر: ۲۱۲۵۲۴
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۸
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني

دشمنان اسلام از همدلي شيعه و سنّي مي‌ترسند

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صبح امروز در ديدار نمايندگان ادوار اهل سنت مجلس شوراي اسلامي از استان‌هاي آذربايجان غربي، خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان، كردستان، كرمانشاه و گلستان، با تقدير از حضور اهل سنت در همه مراحل انقلاب اسلامي، مخصوصاً در دفاع مقدس و سكونت آنها در مناطق مرزي كشور، گفت: مرزنشينان، با توجه به ارتباطاتي كه با اهل سنت كشورهاي همسايه دارند، مي‌توانند سفيران دوستي و مناديان تعامل اسلامي مردم ايران با فِرَق مذهبي باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سرویس سیاسی - رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با ارائه آماري از جمعيت مسلمانان در جهان و مقايسه آماري جمعيت شيعيان و اهل سنت در ايران و ديگر كشورها، گفت: وحدت، بهترين دفاع در مقابل زياده‌خواهي‌هاي دشمنان است كه از همدلي شيعه و سنّي مي‌ترسند.

به گزارش آفتاب ، عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به مذاكراتش با آيت‌الله سيستاني در عراق و با توجه به توصيه‌هاي فقهي آيت‌الله‌العظمي بروجردي در زمان حياتشان، به بيان گوشه‌هايي از زندگي سياسي، اجتماعي و فرهنگي حضرت علي(ع) پرداخت كه هميشه بر وحدت مسلمانان به عنوان سفارش قرآني تأكيد مي‌كردند.

ايشان حضور در نماز جمعه زمان خلفا، حضور در جلسات مشاوره‌اي براي اداره بهتر جامعه، نيابت از خلفا براي اداره مدينه در زمان سفرها و همراه كردن فرزندان خويش با سپاهيان اسلام را از نمونه‌هاي رفتاري امام علي(ع) براي تأكيد بر وحدت مسلمانان دانست و گفت: تبعيض مذهبي هيچ نفعي براي اسلام و مسلمانان ندارد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با ابراز نگراني از رشد گروه‌هاي متعصب و تندروي مذهبي در كشورهاي اسلامي، به‌ويژه در پاكستان، عراق، افغانستان، سوريه، مصر، يمن و عربستان، به سخنان مقام معظم رهبري در ديدار اخير با نمايندگان مجلس خبرگان اشاره كرد و گفت: گروه‌هاي افراطي كه احتمالاً به قصد قربت و براي رضايت خداوند، كارهاي غيرعقلي و غيرانساني در ابعاد داخلي و خارجي انجام مي‌دهند، در واقع به حقانيت اسلام ضربه مي‌زنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام وجود افراد صالح، بااستعداد، وطن‌دوست و متديّن در پيروان اديان و مذاهب مختلف ايران را امتيازي براي انتخاب مديران در سطوح مختلف نظام دانست و گفت: نهادينه كردن وحدت در جامعه ايران كه از تعدد قوميت‌ها و مذاهب برخوردار است، اقداماتي فراتر از حرف و شعار مي‌خواهد.

ايشان نجابت، صبر و روحيه ملي و ديني اهل سنت ايران را ستود و افزود: وقتي برنامه‌هاي اداره كشور براساس سياست‌هاي كلي و در چارچوب قوانين مصوب باشد، هر مديري با هر عقيده مذهبي و گرايش سياسي در صورت مراعات اصول مصالح ملي و يكپارچگي امت اسلامي  مي‌تواند موفق باشد و گزينش مديران با معيار اقليت و اكثريت بي‌معناست.

آيت ‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به مطالبات حاضران در خصوص بكارگيري بيشتر مديران از اقوام و مذاهب در كشور گفت: يادآوري بجايي است تا روحيه اميدواري در جامعه تقويت شود و اصولاً يكي از وظايف دلسوزان نظام و دوستداران دولت، تذكرات مفيد براي بهتر شدن امور مي‌باشد.

در آغاز اين ديدار هر يك از حاضران، ضمن ارائه گزارشي از اوضاع حوزه‌هاي انتخابيه خويش در مسائل سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي، به بيان انتظارات اهل سنت از نظام اسلامي و دولت پرداختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین