کد خبر: ۲۱۲۵۳۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۷

جوادی آملی: رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي واجب شرعي است

یکی از مراجع تقلید شیعیان رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي در نظام اسلامي را واجب شرعي عنوان کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  آيت الله العظمی عبدالله جوادي آملي در ديدار فرمانده انتظامی استان قم و نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به نقش جهل علمي و جهالت عملي در بروز تصادفات و حوادث و سوانح رانندگي اظهار داشت: انسان بايد بداند که بزرگترين دشمن او جهل علمي و جهالت عملي خود اوست که او را دائما تهديد مي‌کند که بزرگترين عامل بروز تصادفات رانندگي و رعايت نکردن قوانين راهنمايي و رانندگي همين مسئله است.

وي تاکيد کرد: رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي در نظام اسلامي واجب شرعي است.

اين مفسر بزرگ قرآن کريم در ادامه خواستار حمايت و پوشش گسترده رسانه اي از فعاليت هاي فرهنگي به خصوص فرهنگ سازي براي رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي توسط همه اقشار شد.

آيت الله جوادي آملي خاطر نشان کرد‌: بايد اين نکته را مورد توجه قرار داد که فرهنگ سازي نيازمند يک حرکت مستمر و دائمي است و با حرکت هاي موقت نمي توان اين امر را به ثمر رساند.

مشکل موتورسيکلت سواران در قم در حال تبدیل به تهدید است

فرمانده انتظامي استان قم نيز در سخناني عنوان داشت: يکي از آسيب هايي که در شهر قم در حال تبديل شدن به تهديد است، مسئله موتورسيکلت سواران است.

سردار کاظم مجتبایی ادامه داد: به نظر مي‌رسد يک حرکت جمعي توسط دستگاه‌هاي فرهنگي، اجرايي و انتظامي لازم است که بايد اين حرکت در زير سايه ديدگاه‌ها و نصايح بزرگاني چون حضرتعالي انجام گيرد.

وي با اشاره به استقبال از پيشنهاد آيت الله جوادي آملي توسط دستگاه‌هاي مسئول بيان داشت: اين حرکت يکي از مجموعه اقداماتي است که بايد به صورت اخلاقي صورت گيرد زيرا فرهنگ را اخلاق مي‌سازد.

گفتني است، اين ديدار در راستاي پيگيري پيشنهاد آيت الله جوادي آملي به منظور انجام کار فرهنگي گسترده در زمينه کاهش حجم تصادفات و حوادث رانندگي به خصوص در ميان موتورسواران و توزيع کلاه کاسکت رايگان در ميان آنها توسط مسئولان شهر قم انجام پذيرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین