کد خبر: ۲۱۲۶۹۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴

۸۰۰ هزار کارمند آمریکایی خانه‌نشین شدند/ دولت فدرال آمریکا تعطیل شد

دولت فدرال آمریکا در پی شکست مذاکرات چگونگی تأمین بودجه عمومی مورد نیاز به ادارات خود دستور داده تا تعطیلی را آغاز کنند. تاکنون ۸۰۰ هزار نفر کارمند آمریکایی شغل خود را از دست داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دولت آمریکا به ادارات و سازمان‌های تابعه دستور داده تا از امروز (سه‌شنبه) ارائه خدمات را متوقف کنند. بدین ترتیب صدها هزار نفر از کارمندان آمریکایی مجبور می‌شوند مرخصی بدون حقوق گرفته در خانه‌های خود بمانند.

مدیر دفتر مدیریت و بودجه با بیان مطلب فوق افزود که ادارات فدرال باید بر اساس ترتیب مشخص‌شده فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورند.

گفته می‌شود که در پی این امر در حدود 700 الی 800 هزار کارمند آمریکایی بیکار خواهند شد. نشریه بلومبرگ اعلام کرده است که این تعطیلی روزانه 300 میلیون دلار خسارت به آمریکا وارد خواهد آورد.

وضعیت کنونی پس از آن به وجود آمد که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کنگره نتوانستند درباره تأمین مالی دولت آمریکا در روزهای باقی‌مانده از سال مالی به توافق برسند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ جمهوری‌خواهان تأمین مالی را منوط به تعلیق طرح خدمات درمانی اوباما کرده‌اند، مسأله‌ای که با مقاومت سرسختانه اوباما و دموکرات‌‌ها مواجه شده است.

ساعاتی قبل مجلس سنای آمریکا که در اختیار دموکرات‌ها است طرح مصوب مجلس نمایندگان را که شامل تأمین کمک‌ مالی به‌ازای تعلیق یک‌ساله طرح خدماتی دولت اوباما بود، رد کرد تا عملاً دولت آمریکا به‌سوی تعطیلی پیش رود.

این در حالی است که اوباما پیشتر با امضای قانونی پرداخت حقوق نظامیان این کشور را تضمین کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین