کد خبر: ۲۱۲۸۸۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹

دستیابی به ۳۰۰۰ سند تخلف ازتامین اجتماعی

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی از ارائه وجود سه هزار برگه دادخواست و سند تخلف به این کمیته خبر داد و گفت: هزار میلیارد تومان اسناد سازمان تامین اجتماعی در دست برخی متخلفان است و باید تکلیف معاملات آن ها مشخص شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همان روز مشاهده با جراید نامه ای به دادستان در مورد مفقود شدن اسناد تحقیق و تفحص ارائه کردم و حتی جلسه ای برای پیگیری این موضوع با دادستان ترتیب دادیم و گلایه کردیم که چرا بعد از گم شدن این اسناد و رسانه ای شدن آن تازه قوه قضائیه ورود پیدا کرده است.

به گزارش مهر در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه علیرضا محجوب رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و حسین دهدشتی و نادر قاضی پور به ارائه گزارشی از روند تحقیق و تفحص و ماجرای گم شدن و پیدا شدن اسناد تحقیق و تفحص از این سازمان در مجلس هشتم ارائه دادند.

علیرضا محجوب در این خصوص گفت: در نشست خبری قبلی در خصوص گم شدن اسناد تحقیق و تفحص در سازمان تامین اجتماعی توضیحاتی دادند که بعد از اطلاع رسانی خوب رسانه ها این اسناد پیدا شد.

وی افزود: انتشار اخبار باعث شد که افرادی که اسناد را پنهان کرده بودند دیگر جسارت جابجایی و از بین بردن اسناد را پیدا نکنند به همین دلیل اسناد با پیگیری ها پیدا شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همان روز مشاهده با جراید نامه ای به دادستان در مورد مفقود شدن اسناد تحقیق و تفحص ارائه کردم و حتی جلسه ای برای پیگیری این موضوع با دادستان ترتیب دادیم و گلایه کردیم که چرا بعد از گم شدن این اسناد و رسانه ای شدن آن تازه قوه قضائیه ورود پیدا کرده است.

محجوب با تشکر از کارگرانی که با وی در ارائه کار اطلاعات برای پیدا شدن این اسناد همکاری کردند گفت: من در سه نوبت با جایی که اسناد ما تحویل آن ها بود صحبت کردم اما منکر شدند. در نهایت ما محل انتقال اسناد را پیدا کردیم به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نامه نوشتیم، ایشان به حراست ارجاع دادند تا موضوع بررسی شود.

وی تصریح کرد: از قائم مقام وزیر تعاون به دلیل این که شخصا موضوع را پیگیری کرده و در محل اختفای مدارک برای پیدا کردن آن حاضر شده است تشکر می کنم.

محجوب با بیان این که مدارک تحقیق و تفحص در یکی از زیرزمین های ساختمان تامین اجتماعی پنهان شده بود افزود: مدارک تحقیق و تفحص در اتاقی در ساختمان شهید معیری سازمان تامین اجتماعی قرار داشت که کلید آن تنها در اختیار ما بود. سه ماه پیش که یکی از دوستان برای سرکشی در آن ساختمان حضور یافته بود دید که اسناد در آنجا وجود ندارد، با کمک کارگران شریف که اطلاعاتی را در اختیار ما قرار دادند و حراست وزارت تعاون، وزیر و قائم مقام وزیر و کارشناسان تحقیق و تفحص مدارک پیدا شد.

وی با تاکید بر این که گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی نیمه دوم آبان ماه منتشر می شود گفت: اسناد متعددی در خصوص حسابرسی بیمارستان ها، صورتجلسات هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی، گزارشات بازرسان، حسابرسان در مدارک مفقود شده وجود داشت که امروز ما می توانیم به استناد به آن مدارک گزارش خود را تنظیم کنیم.

وی با انتقاد از گزارش رسانه ملی در قالب برنامه «جهت اطلاع» گفت: 20:30 بخشی از مصاحبه ما را پخش کرد و باعث شد این موضوع حاشیه در حاشیه شود آن ها باید مصاحبه بنده را به طور کامل پخش می کردند البته اعتراضی نکردم چون معتقد به آزادی مطبوعات هستم.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص بیش از سه هزار برگ دادخواست، سند تخلف و شکایت طی یک ماه به ما ارائه شده که رسیدگی کردیم و بعد از تعیین تکلیف جزئیات آن منتشر می شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه به واسطه محدودیت قانونی نمی توانیم در خصوص این گزارش بیشتر صحبت کنیم این تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی پر مسئله ترین و پرحاشیه ترین تحقیق در عمر مجلس شورای اسلامی است و امیدواریم هیئت رئیسه اجازه دهد اسناد و مدارک این تحقیق و تفحص به صورت کامل منتشر شود.

محجوب تصریح کرد: در صورت انتشار اسناد و مدارک مشخص می شود که اسناد و اموال سازمان تامین اجتماعی در دست چه کسانی است و پشت این کار به منزله هشداری به کسانی است که وجوه بالایی را به سازمان تامین اجتماعی بدهکارند و کسانی که بیش از 1000 هزار میلیارد تومان اسناد این سازمان پیش آن هاست.

وی ادامه داد: باید تکلیف برخی معاملات سازمان تامین اجتماعی مشخص شود. امیدوارم دستگاه قضائی پس از انتشار گزارش تحقیق و تفحص موضوع را به صورت صریح و جدی بررسی کند زیرا طولانی شدن روند رسیدگی به جرایم باعث فرار متخلفان خواهد شد.

وی تاکید کرد: در دو سال اخیر خلاف نظر مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری فردی سازمان را اداره می کرد که این امر موجب تشدید تخلفات شده بود. در ادامه این نشست خبری حسین دهدشتی طراح تحقیق و تفحص گفت: سازمان تامین اجتماعی، سازمان گسترده ای است که بیش از 30 میلیون نفر از اقشار آسیب پذیر جامعه عضو آن هستند و بخشی از حقوق خود را برای امنیت آینده شان به این سازمان می پردازند بنابراین سازمان تامین اجتماعی باید ساختار خوبی داشته باشد تا این سرمایه بتواند آینده مردم را تامین کند.

وی با اشاره به گزارشات متعدد مردمی ناشی از نارضایتی از خدمات درمانی این سازمان و تخلفات شرکت های زیرمجموعه شستا گفت: حضور افراد سیاسی و مسئله دار در دو سال اخیر نگرانی ما را نسبت به سازمان بیشتر کرد و موجب شکل گیری این تحقیق و تفحص شد.

وی افزود: عزل و نصب های بی قاعده، تخلفات شرکت شستا و خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی سه بحث مهم تحقیق و تفحص ما از این سازمان است.

وی با بیان این که شرکت شستا با سرمایه 2 میلیاردی آغاز به کار کرد و در سال 90 سرمایه اش 39 هزار میلیارد تومان است گفت: شرکت شستا برای مدیریت این منابع مالی تشکیل شده است، 300 شرکت زیرمجموعه شرکت شستا هستند که شامل 7 تا 10 هلدینگ اقتصادی اند.

دهدشتی ادامه داد: 40 درصد بازار داروی کشور، 40 تولید سیمان کشور، 20 درصد تولید قیر کشور، 70 درصد تولید جابجایی ریل، 50 درصد نفت کشور در اختیار شرکت های زیرمجموعه شستا قرار دارد.

وی تصریح کرد: یک ماه و ده روز است که دوستان در سازمان تامین اجتماعی مستقر شده اند تا این تحقیق و تفحص را بررسی کنند. یک سری انتصابات در شرکت شستا صورت گرفته که قواعد و ضوابط کارشناسی بر آن حاکم نبوده و تابع روابط بوده است.

نماینده آبادان در مجلس ادامه داد: اعضای هیئت مدیره شرکت شستا در شرکت های متعدد عضو هستند و فروش محصولات این شرکت بر اساس قانون در بورس صورت نگرفته و به افراد انحصاری فروخته شد. علاوه بر این خرید و فروش اموال توجیه اقتصادی ندارد و واگذاری شرکت ها نیز خلاف قانون بوده است.

وی در خصوص علت طولانی شدن روند تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: به دلیل عدم نظارت کافی سازمان تامین اجتماعی در شرکت شستا و همچنین عدم نظارت کافی شرکت شستا بر شرکت های زیرمجموعه کسب اطلاعات با تاخیر همراه بود. به همین دلیل تحقیق و تفحص طولانی شد.

وی ادامه داد: برای این که اطلاعات دقیق تری را به دست آوریم اطلاعیه ای منتشر شد تا افراد اطلاعات و اسناد خود را از تخلفات این شرکت به کمیته تحقیق و تفحص ارائه دهند همچنین شماره فکس 88880340 برای ارائه اسناد و مدارک در اختیار مردم قرار گرفته است.

در ادامه این جلسه نادر قاضی پور عضو کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی با بیان این که دیروز در کمیسیون صنایع علی رغم لشکرکشی دولتی ها تحقیق و تفحص از فولاد را به تصویب رساندیم گفت: تحقیق و تفحص برای روشن حقایق است.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در روند بررسی تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی پرونده ای در دست داریم که رقم بالایی به فردی داده شده اما آن فرد اعلام می کند گیرنده نیست. این حسابرسی ها کلاهبرداری عظیم است.

قاضی پور تصریح کرد: قوه قضائیه باید به این امر مهم رسیدگی کند. میلیارد ها تومان پول در صندوق تامین اجتماعی توسط مدیرعامل حیف و میل شده. قوه قضائیه باید پس از انتشار گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی دادسرای مستقلی را با 100 قاضی به بررسی پرونده های این سازمان اختصاص دهد.

وی اظهار داشت: پول هایی در سازمان تامین اجتماعی کدها پرداخته شده و به جای اسم افراد کدهایی آورده شده بنابراین مشخص نیست که آیا این پول ها به فرد پرداخته شده و یا حیف و میل شده است.

وی افزود: مبلغ بالایی به چهار حقوق دان پرداخت شده اما اسامی آن ها نیامده برای حقوقدانان و نمایندگانی که پول پرداخت شده کد گذاشته اند.

وی ادامه داد: همشهریان آقا هر کس پایش به تهران رسیده 5 تا 20 میلیون تومان پول پرداخت شده.

وی در پایان تاکید کرد: اجازه نمی دهیم تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی مثل مجلس 8 پایمال شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین