کد خبر: ۲۱۲۹۱۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹

درد قفسه سینه شایع‌ترین علامت بیماری‌های قلبی است

یک متخصص قلب و عروق، بیماری‌های قلبی عروقی را مهمترین عامل مرگ و میر در کشور عنوان کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر مصطفی بهره‌مند به مناسبت روز جهانی قلب در گفت وگو با ایسنا منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه در حال حاضر بیماری‌های قلبی عروقی بیشترین عامل مرگ و میر در کشور هستند، از مردم خواست تا نسبت به کنترل ریسک فاکتورهای این بیماری مراقبت های بیشتری داشته باشند و چکاپ کامل خود را از سن 30 سالگی به بعد انجام دهند.

وی با بیان اینکه احتمال دارد بیماری قلبی بدون علامت باشد، کنترل فشار خون و گرفتن نوار قلب را از سن 30 سالگی توصیه کرد.

بهره مند درد قفسه سینه را شایع ترین علامت بیماری قلبی عنوان کرد و افزود: به همین علت توصیه می شود در صورت بروز درد در قفسه سینه افراد هرچه سریعتر به متخصص قلب مراجعه کنند.

به گفته این متخصص قلب و عروق، استفاده از غذاهای پر کالری برای قلب مضر بوده و به همین علت توصیه می شود افراد در وعده‌های غذایی کمتر از غذای‌های پر چرب و نیز روغن نباتی استفاده کرده و بیشتر از سبزیجات و میوه‌ها استفاده کنند.

وی در ادامه گرفتگی عروق کرونر قلب را مهمترین و شایع ترین بیماری قلبی در دنیا عنوان و بیماریهای قند، فشار خون، چربی و استعمال سیگار و سابقه فامیلی را از جمله عوامل زمینه ساز بروز این بیماری بیان کرد.

بهره مند معتقد است: در صورت کنترل فاکتورهای مستعد کننده بیماری می توان ابتلا به این بیماری را به تاخیر انداخت که در این زمینه کنترل فشار خون و کنار گذاشتن مصرف سیگار از اهمیت به سزایی برخوردار هستند.

وی همچنین بهبود تغذیه، افزایش فعالیتهای فیزیکی و بهبود وضعیت بدنی را در تاخیر انداختن ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب موثر دانست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین