کد خبر: ۲۱۳۰۱۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲

جوادي آملي: مكالمه روحانی با اوباما، عظمت ايران اسلامي را به نمايش گذاشت

آيت الله عبدالله جوادي آملي از مراجع تقليد در قم گفت: مكالمه رييس جمهوري كشورمان با اوباما رييس جمهوري آمريكا، عظمت ايران اسلامي را به نمايش گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: اين مرجع روز پنجشنبه در ديدار با سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به تماس رييس جمهوري امريكا با رييس جمهوري ايران گفت: دكتر روحاني ضمن حفظ ادب و احترام، سخن خود را بيان كرد و پاسخ رييس جمهوري امريكا را در كمال ادب و سربلندي داد.                      
وي افزود: رييس جمهوري وقتي در سفر به امريكا ادب و اخلاق را رعايت كرد با سخنان مودبانه خود موجب شد يك سر و گردن بالاتر از اوباما قرار بگيرد و در واقع عظمت ايران اسلامي را به نمايش گذاشت.

به گزارش ايرنا،وي تاكيد كرد: رابطه بين المللي بايد بر اساس عزت و هدف باشد.
وي ادامه داد: در معادلات جهاني بايد با زبان ديپلماسي، حكمت و اهداف خود را دنبال كنيم.
آيت الله جوادي آملي در ادامه گفت: اين كشور تا اسلامي نشود، مشكلاتش حل نمي شود و اسلامي شدن آن بستگي به اسلامي شدن مجامع علمي و دانشگاهي دارد.

وي افزود: كشور ما روزگاري براي به دست آوردن كوچكترين ابزار مورد نياز خود به ساير كشورها وابسته بود اما امروز بزرگترين فن آوري ها و دانش ها در دست دانشمندان ايراني است كه اين موفقيت در گرو شرف ملي ماست.

جوادي آملي يادآور شد : جهان را دين تامين مي كند و اسلام بود كه ما را از زمين به آسمان رساند.

وي ادامه داد: تا دانشگاه اسلامي نشود، اسلام را كسي با جان و دل نمي پذيرد.
اين مرجع تقليد همچنين تصريح كرد: اسلامي شدن دانشگاه فقط به ساخت مسجد نيست بلكه بايد دانش آن نيز اسلامي شود.

وي گفت: آنچه كه دانشجو را اسلامي مي كند و با آن مرتبط مي سازد، متون درسي است كه با دانشجو عجين شده و بر او اثر مي گذارد.

وي افزود: جوهره دانشگاه، دانش است و دانش نيز بايد اسلامي شود.
وي به وزير علوم گفت: اميدواريم با تلاش شما، دانشجويان به ساير كشورها نروند و اگر براي ادامه تحصيل رفتند دوباره به كشور بازگردند بنابراين بايد به گونه اي عمل كنيم و جوانان را آموزش دهيم كه علم و دانش خود را براي رشد و پيشرفت كشور صرف كنند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین