کد خبر: ۲۱۳۰۸۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳

انفجار بمب در پيشاور پاكستان

مقامات پليس پاكستان روز جمعه گزارش دادند: انفجار بمب در شھر پيشاور مركز ايالت خيبر پختونخوا در شمال غرب اين كشور منجر به زخمي شدن دو پليس شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 آفتاب: مقامات پليس پيشاور در گفت و گو با خبرنگاران افزودند: انفجار بمب كنار جاده اي خودروي پليس را در منطقه پشت خارا اين شهر ھدف قرار داد. 

به گفته اين مقامات: خودرو پليس امروز در حال گشت بود كه با انفجار بمب با استفاده از دستگاه كنترل از راه دور مورد حمله قرار گرفت و طي آن دو نفر از نيروھاي پليس زخمي شدند. 

نيروهاي امنيتي و تيم هاي امدادي توسط مسوولان پيشاور به سرعت به محل انفجار اعزام و مجروحان به بيمارستان شهر پيشاور منتقل شدند. 

مسوولان امنيتي پاكستان در حال بررسي ماهيت اين انفجار هستند. تاكنون هيچ گروهي مسووليت انفجار امروز در شھر پيشاور را به عهده نگرفته است. 

مقام هاي پاكستان شبه نظاميان تحريك طالبان (موسوم به تي تي پي ) را همواره براي عمليات تروريستي و انفجار در ايالت نا آرام خيبرپختونخوا و مناطق قبايلي در شمال غرب اين كشور مقصر مي دانند. 

به گزارش ايرنا،حوادث تروريستي و بمب گذاري ھا در شھر پيشاور پاكستان در حالي تشديد شدہ كه دولت اين كشور از آمادگي براي ازسرگيري مذاكرہ ھاي صلح با شبه نظاميان تحريك طالبان خبر مي دھد. 

پيشتر علماي ديني پاكستان از دولت اين كشور و گروہ طالبان خواستند تا براي حصول نتايج مثبت از مذاكرات صلح در اسرع وقت اقدام به آتش بس كنند. طالبان از درخواست علماي اين كشور استقبال كرد ولي در عين حال ھرگونه آتش بس از سوي شبه نظاميان را به توقف كامل حملات موشكي پھپادھاي جاسوسي آمريكا در مناطق قبايلي پاكستان مشروط كرد. 

به نقل از خبر روز جمعه رسانه ھاي محلي پاكستان، ملاعبدالغني برادر معاون فرماندہ طالبان افغانستان (نفر دوم اين گروہ) كه چندي پيش از سوي دولت پاكستان آزاد شد از شھر كراچي در جنوب اين كشور به شھر پيشاور منتقل شد تا براي پيشبرد روند گفت و گوھاي صلح ميان دولت پاكستان و شبه نظاميان تحريك طالبان از نفوذ خود استفادہ كند. 

بر اساس اين گزارش؛ ملابرادر سعي دارد تا با استفاده از نفوذ خود جناح هاي مختلف طالبان در پاكستان وافغانستان را براي برگزاري گفت و گوهاي صلح متقاعد سازد. 

ملاعبدالغني برادر معاون فرمانده طالبان افغانستان در سال ???? (???? شمسي) در شهر بندري كراچي مركز ايالت سند در جنوب پاكستان طي عمليات مشترك نيروهاي اطلاعاتي پاكستان و آمريكا بازداشت شد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین