کد خبر: ۲۱۳۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷

افزایش بودجه سلامت با حذف یارانه برخی از دهکها

وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد که نمایندگان مجلس یارانه بخشی از دهکهای جامعه را حذف کنند و به بخش سلامت و بیمه بیکاری اختصاص دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر سید حشن هاشمی گفت: در بخش ستادی کمتر از 19 درصد اعتبار گرفته ایم و در بخش جاری نیز مبلغ چشمگیر نیست، در بخش عمرانی تا کنون 6 درصد اختصاص بودجه داشته ایم.

وی اظهارداشت: ما با عقلانیت 1200 میلیارد برای بیمه ها تأمین کرده ایم، سیستم توزیع نامناسب قبلی به سیستمی تبدیل شد که بیمه ها پول در اختیار داشته باشند به طوریکه تحت ستاد شورای امنیت ملی تصمیمات دارویی گرفته شده است.

وزیر بهداشت افزود: قصد داریم دانشگاهها با تصمیمات هیئت امناء مستقل باشند و همه موارد را خود انجام دهند که در این صورت بخشهای خصوصی و خیریه ها می توانند به کمک دولت بیایند و خدمات دولت را ارتقاء دهند.

وی ادامه داد: این اقدام باعث  افزایش اعتبار بیمارستانها ، ارتقاء تجهیزات ، افزایش روحیه کارکنان و در نهایت کسب رضایت مخاطبان می شود و کیفیت خدمات را بالا می برد.

وزیر بهداشت گفت: باید شکل مدیریت را تغییر دهیم و توجه کنیم کجا می شود بهتر بهره وری را بالا برد. وی دانشگاه را یکی از دانشگاه های امید بخش دانست و افزود: دانشگاه بایستی تقویت کننده باشد و به محرومیت استانها توجه کند. این کار اجازه می دهد نیاز مناطق محروم تأمین و طرح اجباری برداشته شود.  این امر بسیار مهم بوده و انشاء الله طی 5 تا 10 سال آینده مسئله حل خواهد شد.

هاشمی گفت: اگر بتوانیم تعرفه بیمارستانهای دولتی را تقویت کنیم کیفیت خدمات بالاتر می رود . ما باید طرحی پیوسته داشته باشیم و به فکر ساخت ، پرسنل و تجهیزات بوده و اصولی عمل کنیم.

وی سازمان مدیریت را به عنوان مغز اصلی ارزیابی هزینه ها دانست و افزود: این سازمان باید در طرح ها دخالت مستقیم داشته باشد. هزینه هایی روی دست رؤسا گذاشته شده است که نه سازمان مدیریت پذیرفته و نه دولت ، که دست آنها بسته شده است.

به گزارش مهر، هاشمی در پایان گفت: امیدواریم نمایندگان یارانه ها را برای بخشی از دهکها حذف کنند و به بخش سلامت و بیمه بیکاری اختصاص دهند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین