کد خبر: ۲۱۳۲۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵

فردا؛ آغاز سفر دوره‌ای رئیس‌ مجلس به ۳ کشور اروپایی

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس گفت: رئیس مجلس فردا یکشنبه و پیش از حضور در مراسم افتتاحیه اجلاس جهانی بین‌المجالس عازم صربستان می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز سفر دوره‌ای لاریجانی به سه کشور اروپایی، گفت: سفر دوره‌ای رییس مجلس به سه کشور اروپایی و پیش از حضور در مراسم افتتاحیه اجلاس جهانی بین‌المجالس از فردا آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، لاریجانی پیش از حضور در اجلاس جهانی بین‌المجالس به کشور صربستان سفر می‌کند و قرار است فردا، یک‌شنبه ابتدا به صربستان رفته و در آنجا با مقامات پارلمانی این کشور دیدارهایی داشته باشد. سپس رییس مجلس طی یک سفر دو روزه تا تاریخ 16 مهر در ژنو حضور داشته و در مراسم افتتاحیه اجلاس بین‌المجالس جهانی سخنرانی خواهد کرد.

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس تأکید کرد: برنامه‌ریزی شده تا رییس مجلس پس از حضور و سخنرانی و در مراسم افتتاحیه اجلاس بین‌المجالس جهانی با مقامات پارلمانی برخی کشورها پیرامون مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دیدارها و گفت‌وگوهایی داشته باشد.

شیخ‌الاسلام افزود: در اجلاس بین‌المجالس جهانی که در ژنو برگزار می‌شود، حدود 30 رئیس مجلس و 20 نایب رئیس از کشورهای مختلف حضور دارند که قرار است رئیس مجلس کشورمان دیدارهایی پیرامون مسائل دوجانبه پارلمانی و نیز موضوع سوریه با رؤسای مجلس برخی کشورها داشته باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: در ادامه سفر دوره‌ای لاریجانی به 3 کشور اروپایی، قرار است پس از پایان اجلاس ژنو در روز 17 مهر، وی سفری به کرواسی داشته باشد و در آنجا با مقامات پارلمانی و سیاسی این کشور پیرامون مسائل مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای دیدارهایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس خاطرنشان کرد: لاریجانی در تاریخ 19 مهر به کشور باز می‌گردد./
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین