کد خبر: ۲۱۳۲۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳

آغاز بررسی اثرات پارازیت‌ها بر سلامت

وزیر بهداشت از تشکیل کارگروه بررسی کارشناسی اثرات پارازیت بر سلامت انسان با همکاری وزارت ارتباطات و فن آوری، سازمان انرژی اتمی و سازمان محیط زیست خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسن قاضی زاده هاشمی افزود: بررسی کارشناسی اثرات پارازیت‌ها بر سلامت انسان برای رفع ابهامات موجود در این زمینه را با هماهنگی وزارت ارتباطات و فن آوری و سازمان انرژی اتمی آغاز کرده‌ایم و اکنون هم با حضور خانم ابتکار، سازمان حفاظت از محیط زیست به این کارگروه اضافه شده است.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های دقیق و کارشناسی همه فرکانس‌ها حتماً اگر ضرری متوجه مردم باشد بدون رودربایستی به مردم اعلام می‌کنیم اما فعلاً باید منتظر اتمام کار کارشناسی این کارگروه باشیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: اطلاعات من در مورد اثرات امواج ماهواره‌ای و پارازیت‌ها بر سلامت مردم در حد همین شایعاتی است که در بین مردم رایج است. من هم این شایعات را شنیده‌ام ولی واقعاً برای خود من هم سؤال است که کدامیک از این شایعات درست است و کدام نادرست.

قاضی زاده هاشمی گفت: اتفاقاً در صحبتی که با آقای واعظی وزیر ارتباطات هم در این مورد داشتیم این تصمیم را گرفتیم که برویم ببینیم کدامیک از این شایعات درست است و کدام نادرست و صادقانه بگویم به همین صورت هم بود که کارگروه بررسی اثرات پارازیت ها بر سلامت انسان تشکیل شد.

وی اضافه کرد: الان دکتر علیرضا دلاوری، مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری سلامت از طرف وزارت بهداشت مأمور شده است که این موضوع را پیگیری کند از وزارت ارتباطات و فن آوری هم افرادی معرفی شده‌اند و دارند روی فرکانس‌های مختلف و اثرات آنها کار می‌کنند.

وزیر بهداشت تأکید کرد: علاوه بر آن، مطالعات بین المللی خوبی هم از قبل وجود دارد که به آنها رجوع می‌کنیم،کارگروههای تخصصی هم دقیقاً همه موارد را بررسی می‌کنند.

هاشمی گفت: مردم بدانند برخی از این شایعات ممکن است برای ترساندن مردم باشد و واقعاً شایعه است تا مردم هر بیماری که متوجه شان شد یک جوری به مسئله پارازیت‌ها ربطش بدهند البته ممکن است برخی موارد هم درست باشد.

وی ادامه داد: باید این موضوع را به صورت دقیق و کارشناسی شده در کارگروه بررسی اثرات پارازیت‌ها بر سلامت انسان بررسی کنیم تا لااقل برای خود ما مسئولان و دستگاههای مرتبط موضوع روشن باشد و اگر اطلاعات و شایعات نادرست است همه مطمئن باشند که مشکلی وجود ندارد.

وزیر بهداشت گفت: فعلاً من نظری درباره اثرات این امواج بر سلامت انسان ندارم و باید اول گزارش کارگروه را مطالعه کنم بعد در جلسه‌ای با دکتر واعظی، وزیر ارتباطات به جمع بندی برسیم، ضمن اینکه دستگاههای دیگری هم هستند که باید در این زمینه نظرشان را بدهند.

هاشمی افزود: گزارش اثرات پارازیت‌ها بر سلامت انسان محرمانه نخواهد بود ولی ممکن است بعد از اتمام کار کارشناسی نتوانیم فی البداهه آن را منتشر کنیم، باید کار کارشناسی تمام شود و دستگاههای مختلف نظرشان را بدهند و مثلاً اعلام کنند فلان فرکانس که در این گزارش آمده اصلاً دستگاه آن را ما در کشور نداریم یا ممکن است دستگاه اندازه گیری فرکانس ها در کشور استاندارد نیست.

به گزارش فارس،وزیر بهداشت گفت: من فکر می‌کنم هیچ کس در کشور نیست که بخواهد در مورد سلامت مردم مخفی کاری کند، لااقل دستگاههایی که من می‌شناسم این طور نیستند، چنین تصوری درست نیست و گزارش کارشناسی اثرات پارازیت‌ها بر سلامت انسان را در زمان مقرر به مردم اعلام می‌کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین