کد خبر: ۲۱۳۲۷۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰

برقراري پرواز مستقيم ميان ايران و آمريكا در انتظار دستور هيئت دولت

رييس سازمان هواپيمايي كشور با تاكيد براينكه به دنبال افزايش تردد و پرواز براي كليه نقاط دنيا هستيم، گفت: برقراري پرواز مستقيم بين ايران و آمريكا در انتظار دستور هيات دولت است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حميد رضا پهلواني روز شنبه در حاشيه مراسم اعطاي اولين گواهي نامه مديريت تداوم صلاحيت پروازي توسط سازمان هواپيمايي كشور به شركت هواپيمايي معراج درباره برقراري پرواز ايران به آمريكا گفت: سياست سازمان هواپيمايي كشوري بين المللي، برقراري ارتباط با كليه نقاط جهان بوده كه اين موضوع امري اجتناب‌ناپذير است. 

به گزارش ايرنا،وي با بيان اين‌كه در راستاي گسترش مقاصد پروازي، نيويورك نيز مي‌تواند يكي از اين مقاصد باشد ، گفت:‌ بسترهاي لازم براي چگونگي ارتباط با مراكز مختلف فراهم شده و به محض اين‌كه دستور هيات دولت در اين زمينه به ما ارسال شود ، اين موضوع تعيين تكليف خواهد شد و اقدامات لازم را انجام مي‌دهيم. 

** اعطاي اولين گواهينامه مديريت تداوم صلاحيت پروازي به شركت هواپيمايي معراج 
وي درباره اعطاي اولين گواهينامه مديريت تداوم صلاحيت پروازي توسط سازمان به شركت هواپيمايي معراج گفت: يكي از مزيت‌هاي اين ايرلاين تجميع صاحبان فكر و تجربه در اين صنعت بود ، دست اندركاران اين شركت هواپيمايي سه دهه فعاليت را دراين حوزه در كارنامه خود دارند و در عرصه‌هاي مختلف تعمير و نگهداري هواپيما فعاليت‌هاي مهمي را انجام داده و تخصص دارند. 

** آغاز اجرايي شدن استاندارد part m در صنعت هوانوردي كشور 
پهلواني با اشاره به آغاز اجرايي شدن استاندارد part m در صنعت هوانوردي كشور گفت: شركت هواپيمايي معراج توانست با اتكا به توان متخصصان خود مهم‌ترين و جامع‌ترين تاييديه را در فرايند استاندارد خط هوايي و تامين و تداوم صلاحيت پروازي كسب كرده و در واقع آغاز اجراي رسمي استاندارد و part m را سبب شود. 
پهلواني تاكيد كرد: حركتي كه سازمان هواپيمايي در جهت ارتقاي ايمني و هماهنگي با استانداردهاي بين المللي آغاز كرده محدود به شركت هواپيمايي معراج نيست و شروع تحول وحركتي نو را در صنعت هوانوردي كشورمان نويد بخش است. 

** آزادسازي نرخ بليت هواپيما 
رييس سازمان هواپيمايي كشور همچنين درباره آزادسازي نرخ بليت هواپيما نيز گفت: براساس بند ب ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم، دولت مكلف است آزادسازي قيمت‌ها را داشته باشد ، در اين راستا بسترسازي‌هاي مناسب را در اين زمينه انجام داديم و سال گذشته نرخ بليت‌ها را به طور ميانگين ۶۵ درصد افزايش داديم كه اين افزايش مطلوب در بسترسازي اجراي اين بند از قانون بود. 
وي ادامه داد: يكي از موارد ديگر بحث تنوع قيمت‌ها بود كه در اين زمينه ما كف قيمت‌ها را برداشتيم. 
پهلواني رتبه ‌بندي شركت‌هاي هواپيمايي را از ديگر اقدامات مهمي برشمرد و اين فعاليت ها را زمينه ساز آزادسازي براي قيمت‌گذاري عنوان كرد 

** توسعه ناوگان هوايي كشوردر اولويت قرار دارد 
رييس سازمان هواپيمايي كشور درباره توسعه ناوگان گفت:‌امسال شاهد ورود ۲۲ فروند هواپيما بوديم كه با توجه به برنامه‌هاي پيش رو شايد بتوانيم به بيشتر از ميزاني كه در چشم انداز ۱۴۰۴ پيش بيني شده دست يابيم. 
وي افزود: شوراي عالي هواپيمايي كشوري دنيا كه چندي پيش در ايكائو تشكيل شد به صورت شفاف اصرار بر ايجاد محيط پاك و ايمن براي شركت‌هاي هواپيمايي دارد كه براين اساس مصوبه‌اي را هفته گذشته ارائه داد، ما آن را به شركت‌هاي هواپيمايي ارسال مي كنيم تا شاهد وجود هواپيماهاي نو و در واقع نوسازي جدي در ناوگان هوايي كشور باشيم. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین