کد خبر: ۲۱۳۲۸۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳
در ديدار رئيس مجلس اعلاي عراق

آیت الله هاشمی: ناامنی، سوهان روح مردم عراق است

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني عصر امروز در ديدار رئيس مجلس اعلاي عراق، اتفاقات تروريستي روزهاي اخير در كشور عراق را نشانه عمق كينه دشمنان از مردم دانست و گفت: مي‌خواهند بين فرقه‌هاي قومي و مذهبي القاي اختلاف كنند تا با نقشه شوم، باعث ايجاد اختلال در مسير حركت مردم به سوي همدلي و همكاري، گسترش سوهان روح، يعني ناامني شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، نقش مسئولان فعلي عراق و بزرگان و رؤساي قوميت‌ها را در تحكيم وحدت بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: دامن زدن به اختلافات سليقه‌اي سياسي، باعث گسترش آن بين مردم در همه زمينه‌هاي اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و فرهنگي مي‌شود.

به گزارش آفتاب، عضو مجلس خبرگان رهبري، وجود عتبات عاليات در سرزمين عراق را، امتياز بسيار مناسبي براي گسترش روابط مردم ايران و عراق و ظرفيت بسيار بالايي براي دعوت از مسلمانان جهان براي سفر به آن سرزمين دانست و گفت: مردم دو كشور ايران و عراق هم، با اشتراكات فراوان، به ويژه ارادت به اهل بيت(ع) مي‌توانند الگويي براي روابط همسايگان باشند.

ايشان در پاسخ به اظهارات آقاي حكيم كه انتخابات 24 خرداد و نتيجه آن را محصول برنامه‌ريزي‌هاي بزرگان سياسي و به‌خصوص آيت‌الله هاشمي رفسنجاني خواند، گفت: مردم نقش اساسي را داشتند كه با هوشياري و پس از مقايسه فضاي 8 سال گذشته كشور، تصميم گرفتند در سياست داخلي و خارجي و روابط با سازمان‌هاي جهاني به اعتدال روي آورند.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعمار حكيم هم در اين ديدار، با تبريك نتيجه انتخابات رياست جمهوري و تغيير فضاي سياسي كشور، گزارشي از آخرين وضعيت اوضاع عراق در زمينه‌هاي سياسي و اقتصادي ارائه كرد.

رئيس مجلس اعلاي عراق، با تقدير از برنامه رئيس جمهور ايران در برخورد عقلاني با جهانيان، گفت: حقيقت و حقانيت انقلاب اسلامي همين است و اميدواريم غربي‌ها ارزش اين اقدامات مردم و دولت ايران را بدانند.

وي در ادامه ديدار، خواستار گسترش روابط دو كشور در عالي‌ترين سطوح شد و گفت: در عراق هم، مردم و مسئولان آماده و خواستار تحكيم روابط با ايران هستند و ايرانيان را بهترين دوستان خود در منطقه مي‌دانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین