کد خبر: ۲۱۳۳۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۲

سرقت مجسمه 3.5 متری حافظ در اهواز

مدیرعامل سازمان زیبازسازی شهرداری اهواز از سرقت یک مجسمه سه و نیم متری شب گذشته در اهواز خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ارسلان شهنی در گفتگو با مهر در اهواز گفت: مجسمه «حافظ» که سه روز پیش در فلکه دانیال کوی ملت نصب شده بود، دیشب از این محل سرقت شده است.

وی اظهار کرد: این مجسمه از سنگ یک پارچه ساخته شده و یک متر و 80 سانتی متر طول دارد که روی یک پایه یک و نیم متری نصب شده است.

شهنی، ارزش این مجسمه را بیش از 50 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: شهرداری اهواز برای ساخت پایه و نصب این مجسمه زحمت و هزینه زیادی متحمل شده است.
                                                            
وی تصریح کرد: مجسمه شاعر نام آور و یکی از ارکان فرهنگ کشور، شبانه و بدون اطلاع حراست سازمان مفقود شده است.

شهنی با بیان اینکه شهرداری اعتراض شدید خود را نسبت به سرقت این مجسمه اعلام می کند، اضافه کرد: اعتقاد داریم وقتی یک مجسمه با این حجم بدون اطلاع از سطح شهر مفقود می شود دیگر جایی برای احساس امنیت شهروندان باقی نمی ماند.

وی تاکید کرد: پیش بینی از دلایل سرقت این مجسمه نداریم اما از طریق حقوقی در حال پیگیری موضوع هستیم.

به گفته وی، پیش از نصب مجسمه نظر نماینده ولی فقیه در استان و استفتای رهبری نیز اخذ شده بود و مانعی از نظر نصب آن وجود نداشت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز همچنین درباره برداشتن مجسمه «مادر و پرنده» از بلوار ساحلی اهواز بیش از یک سال پیش توضیح داد: دوستانی نسبت به این مجسمه اعتراض داشتند. دستور دادند که آن را از بلوار ساحلی برداریم و ما هم آن را برداشتیم.

بر اساس این گزارش، با وجود فقر کلان شهر اهواز در زمینه آثار حجمی، اما نصب مجسمه در شهر مخالفانی دارد. مرداد ماه 91 مجسمه اهدایی «فرزانه اسعدی» مجسمه ساز مشهور کشور به مردم اهواز به نام «مادر و پرنده» که با موضوع دفاع مقدس بود از محل نصب آن (بلوار ساحلی) برداشته شد. در سال های اخیر همچنین چند مجسمه نیز در تهران سرقت شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین