کد خبر: ۲۱۳۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۸
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین خبر داد

آغاز طرح هشت ساعته آموزش‌های قبل از ازدواج از هفته ازدواج

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین از اجرایی شدن طرح هشت ساعته آموزش‌های قبل از ازدواج به مناسبت هفته ازدواج خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محسن حق‌شناس در گفت‌وگو با  ایسنا، گفت: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های فرزندآوری و جمعیت، در تمام زمینه‌ها تغییر نگاهی اساسی صورت گرفت. در همین راستا اداره کل ورزش و جوانان قزوین با همکاری نهادهایی همچون دادگستری استان، دانشگاه علوم پزشکی، بخش مشاوره و امور خانواده استانداری اقدام به اجرایی کردن طرح آموزش‌های قبل از ازدواج از هفته ازدواج خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هر زوج قبل از ازدواج هشت ساعت آموزش خواهند دید، افزود: این آموزش‌ها در خصوص مسایلی همچون حقوق خانواده، زندگی زناشویی از نگاه اسلام و مسائل روانشناسی مشاوره در مورد زندگی مشترک است.

حق‌شناس با بیان اینکه این طرح به شکل پایلوت در شهر قزوین و چند شهرستان دیگر اجرا می‌شود، اظهار کرد: این طرح در شورای عالی جوانان تصویب شده است و بودجه جداگانه‌ای برای آن مقرر شده است. اما در حال حاضر از بودجه بخش مشارکت تامین خواهد شد.

مدیرکل ورزش جوانان استان قزوین با اشاره به اهدای بسته‌های فرهنگی آب و تُراب به زوجین جوان استان هنگام عقد، تصریح کرد: در این بسته‌ها یک پیام‌ تبریک از سوی مقام معظم رهبری به انضمام دانستنی‌های ازدواج وجود دارد و هنگام عقد به آنها اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های دیگر استان قزوین در هفته ازدواج، افزود: برگزاری جشنواره پیوند آسمانی و تجلیل از خادمین و فعالان حوزه ازدواج و نمایشگاه پیوند آسمانی از جمله برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان در هفته ازدواج است.

مدیرکل ورزش جوانان استان قزوین با اشاره به انتخاب دکتر صالحی به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان، گفت: با توجه به بینش عمیق فرهنگی ایشان بسیاری از بزنگاهایی که نقاط تهدیدی برای وزارت ورزش و جوانان به خصوص در مسائل فرهنگی وجود دارد، رفع و حوزه ورزش و جوانان تقویتی اساسی خواهد شد.

حق‌شناس با بیان اینکه نگاه صالحی کارشناسی است، افزود: قطعا اگر وی بتواند برنامه‌هایش را عملیاتی کند، شاهد اتفاقات خوبی در این دو حوزه خواهیم بود. خصوصا حضور سجادی در کنار وی و راهبردهایی که در این حوزه در نظر گرفته‌اند، قطعا می‌تواند باعث پیشرفت ورزش کشور شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین