کد خبر: ۲۱۳۳۴۴
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰

احمد شیرزاد:‌ اقدامات غیراخلاقی خللی در اراده مسئولان بوجود نیاورد

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: نباید بگذاریم اقدامات خلاف قانون از جمله هتک حرمت به رئیس‌جمهور تبدیل به یک رویه شود و این افراد یا گروه‌ها از چنین رفتارهایی نتیجه بگیرند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: احمد شیرزاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هتک حرمت و اهانت به آقای دکتر روحانی در فرودگاه مهرآباد آخرین حلقه‌های یک سلسله رویداد است که از گذشته ادامه پیدا کرده و امیدوارم به زودی دیگر شاهد چنین صحنه‌هایی نباشیم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "گروه‌هایی که هتک حرمت علیه رئیس‌جمهور را انجام داده‌اند، شناسنامه‌دار هستند"، گفت: تک تک چهره‌هایی که در این صحنه‌ها ظاهر می‌شوند برای آن‌هایی که باید، شناخته شده هستند و حتی برخی از آن‌ها از فعالان سیاسی برخی ستادهای انتخاباتی بوده‌اند.

وی افزود: در گذشته هم به طور مثال در گردهمایی سالانه دفتر تحکیم وحدت در خرم‌آباد شاهد حضور این افراد بودیم و وقتی ما به عنوان هیأت تحقیق و تفحص از طرف مجلس از نیروی انتظامی پرسیدیم چرا با کسانی که به این جلسه حمله کرده‌اند، برخورد نمی‌کنید؟ پاسخ دادند این‌ها افرادی در سمت‌ها و موقعیت‌هایی هستند که نمی‌توان با آن‌ها برخورد کرد.

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به گزارش تحقیق و تفحص اخیر مجلس در مورد حمله به رئیس مجلس در قم نیز گفت: قسمتی از این گزارش که منتشر شده است مشخص می‌کند که این اقدامات از کجا آب می‌خورد.

شیرزاد ادامه داد: اگر همه سعه صدر به خرج دهیم و با برخورد مداراجویانه و البته جدی و منتقدانه با این جریانات برخورد کنیم، به مرور دست از این شیوه برمی‌دارند و معتقدم کرامت آقای روحانی آن‌ها را وادار به خجالت و شرم خواهد کرد. چون این نوع تشکر کردن از رئیس‌جمهوری که توانسته برای ملت ایران آبرو بخرد و دست پر از سفر بازگردد، خلاف مروت، انصاف، جوانمردی و اخلاق است.

وی با بیان اینکه "مردم به خوبی با عکس‌العمل و برخوردشان، گروه‌هایی را که به رئیس‌جمهور هتک حرمت کرده‌اند وادار به شرمندگی خواهند کرد"، تصریح کرد: خیلی جای نگرانی نیست، چون در اوایل کار آقای خاتمی هم شاهد بوجود آمدن این نوع فضاهای تیره و تار و استفاده از این روش‌ها بودیم که می‌خواستند دست و پای آقای خاتمی را ببندند اما نباید بگذاریم این اقدامات تبدیل به یک رویه شود و بویژه نباید اجازه دهیم از این اقدامات نتیجه بگیرند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: بهترین راه برخورد با هتاکان رئیس‌جمهور این است که آقایان روحانی و ظریف بدون توجه به اینکه پارازیت‌ها و امواج منفی چه می‌خواهند بگویند و چه هدفی را از لنگه کفش دنبال می‌کنند، کار خودشان را انجام دهند.

شیرزاد با بیان اینکه "اقدامات خلاف اخلاق نباید خللی در اراده مسئولان بوجود آورد"، تصریح کرد: اگر مسئولان در برابر اقدامات خلاف اخلاق برخی گروه‌ها ذره‌ای کوتاه آیند و به این اقدامات بها دهند، مطمئناً مشوقی برای ادامه این کارها خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه "حق اعتراض مساله‌ای طبیعی است اما رفتارهای هنجارشکنانه و خلاف ادب و قانون درست نیست"، افزود: نباید فکر کنیم جریانی آشوب‌طلب و انحصارطلب می‌تواند با این رویه‌ها به صحنه برگردد، چون این جریان چندین سال مقتدرانه سعی داشت همه را حذف کند اما به جایی نرسید و من معتقدم این اقدامات یک رشته رو به انقراض از رفتارهای فراقانونی و خلاف قانون است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین