کد خبر: ۲۱۳۳۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲

آیت الله هاشمی رفسنجانی: دولت جدید، مولود آگاهی مردم است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: دولت جدید، مولود آگاهی مردمی است که سرمایه اصلی کشور هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با طرح سؤالاتي در خصوص وضعيت آب و برق كشور از جمله نيروگاه‌هاي فعال و ميزان توليدات آنها، به ضرورت برنامه‌ريزي بلندمدت براي تأمين آب بخش كشاورزي مناطقي كه با كم‌آبي روبرو هستند، تأكيد كرد.

به گزارش آفتاب، در آغاز اين ديدار وزير نيرو با ارائه گزارش مبسوطي از ميزان برق توليدي و رشد ساليانه مصرف آب و برق و نيازهاي سالهاي آتي گفت: بخشي از تأمين برق به بخش خصوصي واگذار شده است و در زمينه‌هاي انرژي‌هاي نو از جمله نيروگاه‌هاي بادي و خورشيدي به طرح‌هاي قابل‌توجهي دست يافته‌ايم.

مهندس چيت‌چيان با اشاره به گسترش شهرها و بخش‌هاي صنعت، كشاورزي و افزايش ميزان آب مصرفي، گزارشي از آخرين وضعيت آب و سدسازي در مناطق مختلف كشور را ارائه كرد و با موفق خواندن مهار آب در كشور گفت: وزارت نيرو برنامه‌هاي كوتاه‌مدت و بلندمدتي براي مهار آب‌هاي سطحي در دست اجرا دارد كه با اتمام آن، بخش قابل‌توجهي از مشكلات مرتفع خواهد شد.

در اين ديدار، مديرعامل شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران نيز گزارش مبسوطي از فعاليت‌ها و طرح‌هاي در دست اجراي اين شركت در استفاده از آب‌هاي مرزي كشور ارائه داد.

همچنين رئيس و اعضاي هيأت رئيسه مجمع متخصصين ايران با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ديدار كردند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين ديدار، با اشاره به اينكه دولت جديد، مولود آگاهي مردمي است كه سرمايه اصلي كشور هستند، گفت: مجمع متخصصين بايد بازوي نيرومندي در كمك به دولت باشد و هر يك از اعضا با تخصص و تجربه خود مي‌توانند به حل مشكلات مردم كمك نمايند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: با شكوفا شدن استعدادها، ايران جايگاه قبلي خود را باز خواهد يافت و انتظار ما از مسئولان مجمع متخصصين پيگيري جدي مسائل مطرح شده و دوري از روزمرگي است.

در ابتداي اين ديدار دكتر كريم زارع رئيس و نصيري‌زاده دبير مجمع متخصصين به همراه تني چند از اعضاي هيأت رئيسه گزارشي از آخرين فعاليت‌هاي اين مجمع را به اطلاع رساندند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین