کد خبر: ۲۱۳۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷

از کشتن پدر 3 کودک شرمنده‌ام

مردی که بدون هیچ انگیزه‌ای پدر سه دختر خردسال را به قتل رسانده در دادگاه گفت از کاری که کرده پشیمان و شرمنده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: متهم به قتل که جابر نام دارد از آذر سال 89 تحت‌تعقیب قرار گرفت و بعد از سه‌سال دستگیر و دیروز محاکمه شد.

 ماموران پلیس ورامین روز 19 آذر 89 مطلع شدند دو مرد در جریان نزاعی زخمی و به بیمارستان منتقل شده‌اند. آنها وقتی به بیمارستان رسیدند که یکی از مجروحان به نام ایوب جانش را از دست داده بود.

 مجروح دیگر به کارآگاهان گفت: «ایوب میوه‌فروش دوره‌گرد بود و با من نسبت فامیلی داشت. وقتی داشتم از خیابان رد می‌شدم دیدم مردی با او درگیر شده است خواستم جلوی آن مرد را بگیرم که خودم هم هدف ضربه چاقو قرار گرفتم.» کارآگاهان در گام بعدی به بازجویی از مردی پرداختند که شاهد عینی نزاع بود.

او گفت: «من و یکی از دوستانم به نام جابر داشتیم با هم شوخی می‌کردیم که یکدفعه موضوع جدی شد و جابر در حالی‌که عصبانی شده بود به من حمله کرد. ایوب وقتی این صحنه را دید به قصد میانجیگری جلو آمد اما جابر با چاقو ضربه‌ای را به سر او وارد کرد و سعی کرد فرار کند در همان هنگام مرد دیگری جلوی وی را گرفت که جابر او را هم زد.»ماموران تحقیقات خود را برای دستگیری جابر آغاز کردند و مطلع شدند او از زمان ارتکاب جنایت محل سکونتش را ترک کرده است. تلاش‌های گسترده پلیس برای دستگیری متهم فراری در سال‌جاری به نتیجه رسید و جابر بعد از بازداشت به قتل اعتراف کرد.

نماینده دادستان دیروز در جلسه محاکمه که در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، با محرز خواندن جرم جابر خواستار مجازات او شد و مادر مقتول نیز وقتی به‌عنوان ولی‌دم در جایگاه ایستاد، گفت خواسته‌اش قصاص جابر است.

او گفت: «پسرم وقتی فوت شد سه دختر خردسال داشت. این سه کودک اکنون با یارانه‌ای که می‌گیرند و کمک کمی که ما به آنها می‌کنیم زندگی‌شان را می‌گذرانند و شرایط سختی دارند. قاتل پسرم باید مجازات شود.» جابر در ادامه جلسه محاکمه به دفاع از خودش پرداخت.

او گفت: «من و دوستم داشتیم شوخی می‌کردیم که ناگهان با هم درگیر شدیم من اصلا قصد نداشتم آسیبی به ایوب برسانم اما او دخالت کرد و من ناخواسته با چاقو ضربه‌ای را به سمتش پرت کردم که از شانس بد به سرش خورد. به هیچ‌وجه قصد کشتن او را نداشتم. بعد از آنکه ایوب به زمین افتاد، ترسیدم و خواستم فرار کنم اما مرد دیگری سعی کرد راهم را سد کند. آن مرد را هم زدم و فرار کردم و در سه‌سالی که زندگی مخفیانه داشتم سختی‌های زیادی کشیدم.»

متهم ادامه داد: «وقتی شنیدم ایوب به قتل رسیده و باخبر شدم او پدر سه دختر خردسال بوده از کاری که کرده بودم شرمنده شدم. حالا هم به‌شدت ابراز پشیمانی می‌کنم و از اولیای‌دم مقتول درخواست دارم من را عفو کنند.»

 به گزارش شرق،هیات قضات بعد از اتمام جلسه محاکمه وارد شور شدند و با توجه به اینکه ولی‌دم درخواست قصاص کرده بود، جابر را به قصاص، یک‌سال زندان و پرداخت دیه به مرد مجروح محکوم کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین