کد خبر: ۲۱۳۵۶۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۵

توضیحات لاوروف درباره دیدارش با جان کری و مطرح شدن موضوع مذاکرات آتی هسته​ای

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به فضای مثبت بوجود آمده در یک هفته اخیر در باره مساله هسته ای ایران گفت: برای حصول توافق میان ایران و گروه ۱+۵ در نشست آینده دو طرف در ژنو امیدواریم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: لاوروف در جمع خبرنگاران به دیدار خود با جان کری همتای آمریکایی خود اشاره کرد که در آن وضعیت فعالیت های هسته ای ایران هم مطرح شده است.

وزیر خارجه روسیه گفت: امیدواریم پیام های مثبت دیدارهای رییس جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه این کشور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در دیدار و مذاکرات آینده ایران و گروه ۱+۵ به توافق های معینی منجر شود.

لاوروف در پاسخ به پرسش خبرنگاری که موضع وی در باره اظهارات روز گذشته وزیر امور خارجه ایران مبنی بر انتظار از گروه ۱+۵ برای ارائه بسته پیشنهادات جدید در نشست آینده ژنو را جویا شد، گفت: اگر درست فهمیده باشم سوال مربوط به سخنان محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران می شود که ایران منتظر پیشنهادات جدید به جای پیشنهادات قبلی می باشد.

وی در توضیح این مطلب افزود: وزیران خارجه کشورهای عضو گروه ۱+۵ و ایران در نشست خود در نیویورک، نقشه راهی را مورد بحث قرار دادند که در نتیجه اجرای آن جامعه جهانی متقاعد می شود که ماهیت برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است و تحت کنترل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد.

لاوروف اضافه کرد: ایران می خواهد زمانی که این هدف به دست آید تمام تحریم ها در باره این کشور لغو شود. من در این امر هیچ گونه تناقضی با اقداماتی که گروه ۱+۵ در سالهای اخیر انجام داد، نمی بینم.

وی گفت: به احتمال زیاد ایران خواهان شفافیت بیشتر و اقدامات مشخص در مسیر دستیابی به نتایجی است که همه ما انتظار می کشیم.

لاوروف افزود: موضع گیری های اخیر تهران برای حل و فصل مساله هسته ای در نشست آینده ایران و گروه ۱+۵ در ژنو که هر دو طرف با برگزاری آن موافقت کرده اند مطرح می شود و در حال حاضر دو طرف با روحیه بسیار سازنده برای شرکت در آن آماده می شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین