کد خبر: ۲۱۳۶۳۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸

قیمت شیر آزاد نشد/اعلام قیمت مرغ و تخم مرغ

سخنگوی ستاد تنظیم بازار از جزئیات تغییرات قیمتی انواع کالاهای اساسی خبر داد و گفت: افزایش قیمت محصولات لبنی روی میز سازمان حمایت است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی‌اکبر پورکاوه در واکنش به این سؤال که آیا قیمت شیر آزاد شده است گفت: قیمت شیر آزاد نشده است و بحث آزاد شدن آن اصلا مطرح نیست چرا که نهاده‌های مورد نیاز دامداری‌ها براساس ارز مصوب بودجه تعیین می‌شود و چون این بودجه مصوب مجلس است دولت فقط مجری مصوبات است.

* قیمت شیر آزاد نشده است

وی افزود: نهاده‌های دامی از اول تیر‌ماه با ارز مبادله‌ای توزیع می‌شوند، این به معنای آزاد شدن قیمت شیر نیست و هیچ گونه تغییر قیمتی هم در خصوص شیر در دستور کار وجود ندارد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: قیمت محصول‌های وابسته به نهاده‌ها تابع ضوابط قیمت‌گذاری در سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان است.

* شکر کیلویی درب کارخانه کیلویی 1900 تومان

وی در خصوص قیمت شکر گفت: شکر از ابتدای سال جاری با ارز مبادله‌آی وارد می‌شود و در حال حاضر شرکت بازرگانی دولتی ایران هر کیلوگرم شکر را به قیمت 1900 تومان و براساس ارز مصوبه بودجه توزیع می‌کند.

* تقاضای افزایش قیمت لبنیات

وی در پاسخ به این سؤال که آیا کارخانجات لبنیات به دنبال افزایش قیمت هستند؟ گفت: در حال حاضر کارخانجات لبنیات خواستار افزایش قیمت هستند،و تقاضای افزایش قیمت آن‌ها روی میز سازمان حمایت در حال بررسی است و باید مستندات قانونی در این خصوص ارائه شود.

* ذخایر روغن تا یکسال دیگر پاسخگو است

پورکاوه در خصوص قیمت‌گذاری روغن گفت: هیچ افزایش قیمتی برای روغن در دستور کار نیست،بخش خصوصی روغن خام را با ارز مصوب بودجه وارد کشور می‌کند و ذخایر روغن خام برای بیش از یک سال دیگر پاسخگو است.

* میانگین کشوری قیمت مرغ: 6500، تخم مرغ:4000 تومان

به گزارش فارس،سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: هر کیلوگرم مرغ گرم به قیمت میانگین 6 هزار و 500 تومان در کشور عرضه می‌شود. همچنین هر کیلوگرم تخم‌مرغ نیز باید به قیمت 4 هزار تومان در کل کشور عرضه شود و ممکن است در برخی از نقاط با 5 درصد بالاتر و پایین‌تر نیز در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد، چرا که این قیمت‌ها میانگین‌ کشوری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین