کد خبر: ۲۱۳۶۸۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
سازمان حمایت قیمت لبنیات را بررسی می‌کند

آخرین وضعیت کالاهای اساسی در بازار

سخنگوی ستاد تنظیم بازار آخرین وضعیت ذخیره‌سازی و قیمت کالاهای اساسی را اعلام کرده و گفت: میانگین قیمت مرغ در کشور شش تا هفت هزار تومان، تخم‌مرغ کیلویی چهار هزار تومان، شکر کیلویی 1900 تومان و ذخیره‌سازی روغن نیز تا سه ماه آینده انجام شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی پورکاوه - سخنگوی ستاد تنظیم بازار - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی آخرین وضعیت قیمت و ذخیره‌سازی روغن، مرغ و تخم‌مرغ و شکر گفت: در حال حاضر ذخیره‌سازی روغن و شکر تا بیش از سه ماه انجام شده است.

وی گفت: در مورد شکر علاوه بر ذخائری که از قبل داشتیم تولید داخلی شهریورماه‌ و مهرماه نیز در حال اضافه‌شدن به ذخائر قبلی است و در این باره هیچ مشکلی وجود ندارد.

پورکاوه درباره‌ی قیمت میانگین کشوری شکر گفت: شکر در حال حاضر با ارز مبادله‌ای وارد شده و میانگین قیمتی آن در حدود هر کیلو 1900 تومان است.

دو میلیون تن تولید داخلی دانه‌های روغنی

سخنگوی ستاد تنظیم بازار درباره‌ی ذخیره‌سازی روغن با تاکید بر این‌که تولید روغن خام و محصولات دانه‌های روغنی به اندازه‌ای است که نیاز کشور تا سه‌ماه آینده را تامین می‌کند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر دو میلیون تن دانه‌های روغنی در کشور تولید شده است، خاطر نشان کرد: این دانه‌ها به برداشت رسیده و ذخیره‌سازی این کالا با همان فرمول در ازای یک واحد ورودی، یک واحد خروجی انجام می‌شود.

میانگین قیمت کشوری مرغ 6 تا 7 هزار تومان

پورکاوه در پاسخ به این سوال که قیمت مرغ در بازار آزاد به هفت هزار و 800 تومان رسیده و دلایل آن چیست؟ گفت: میانگین قیمت مرغ در سراسر کشور باید بین شش تا هفت هزار تومان باشد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار در این باره افزود: یکی از عوامل گران‌شدن قیمت مرغ، قیمت نهاده‌های دامی و هم‌چنین تامین ارز مورد نیاز نهاده‌ها است.

وی با تاکید بر این‌که مرغ از بدو تولید تا توزیع به دست مصرف‌کننده مرحله‌به‌مرحله از سوی سازمان حمایت مورد رصد و حمایت قرار می‌گیرد، تصریح کرد: از سوی دیگر عرضه و تقاضای نامتوازن نیز بر قیمت مرغ تاثیر می‌گذارد، ولی گزارشات جهاد کشاورزی از آمار موجود در جوجه‌ریزی حاکی از افزایش جوجه‌ریزی در شش ماهه‌ی دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

تغییر قیمت‌های مقطعی مرتفع می‌شود

سخنگوی ستاد تنظیم بازار در این باره اظهار کرد: آماری که از جوجه‌ریزی‌ها ارائه شده بیانگر این است که تولید به اندازه تقاضا انجام شده است.

نگرانی از افت شدید قیمت تخم‌مرغ

پورکاوه درباره‌ی آخرین وضعیت تخم‌مرغ نیز با تاکید بر این‌که در شش ماهه‌ی دوم سال با مازاد تولید تخم‌مرغ مواجه شده‌ایم، تصریح کرد: با توجه به در پیش‌رو بودن ایام محرم و صفر مصرف تخم‌مرغ کاهش یافته و با توجه به مازاد تولید بر تقاضا بخش تولید نگران کاهش شدید قیمت این کالا است.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار در ادامه درباره‌ی میانگین کشوری قیمت تخم‌مرغ تصریح کرد: در حال حاضر قیمت این کالا کیلویی چهار هزار تومان و شانه‌ای هفت هزار تومان است.

افزایش قیمت لبنیات بررسی می‌شود

پورکاوه با تاکید بر این‌که برنامه‌ای برای افزایش قیمت لبنیات وجود ندارد، خاطر نشان کرد: گزارش کارگروه تخصصی اقلام لبنی دیروز در جلسه‌ی ستاد تنظیم بازار دریافت و قرار شد نمایندگان این کارگروه به همراه نمایندگان سازمان حمایت کارشناسی‌های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: فعلا در مورد هیچ کالایی تصمیم برای افزایش قیمت نداریم، زیرا نهاده‌ها با قیمت‌های مصوب در حال توزیع است و تغییرات لازم نیز پیش از این انجام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین