کد خبر: ۲۱۳۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴

آمار جرایم سایبـری از زبان رییس فتـا

رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات با اشاره به اینکه 64 درصد پرونده‌های جرایم سایبری در سال 92 به سرانجام رسیده است، گفت: 81 درصد این جرایم مالی، 13 درصد اخلاقی و تنها 3 درصد سیاسی بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار کمال هادیانفر تعاملات پلیس فتا با پلیس اینتر‌پل را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: طی دو سال چهار عملیات مشترک با 81 کشور جهان در زمینه مبارزه با داروهای غیرمجاز داشته‌ایم.

سردار هادیانفر ضریب نفوذ اینترنت در ایران را 61 درصد عنوان کرد و گفت: 91 درصد افراد در ایران از تلفن همراه استفاده می کنند.

وی 29 میلیون نفر از کاربران اینترنت در ایران را جوانان عنوان کرد و گفت: استفاده از اینترنت در ایران 41 درصد برای جستجوی اخبار، 16 درصد دانلود، 14 درصد استفاده از شبکه‌های اجتماعی و 10 درصد استفاده از فروشگاه‌های آنلاین است.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: امروز هیچ کسی در امنیت مطلق قرار ندارد و برخلاف گذشته ابزار مجرمین تغییر کرده و به استفاده از تکنولوژی‌های روز روی آورده است.

سردار هادیانفر گفت: در سال 2011 بیش از 8 میلیون و 200 هزار جرم سایبری در جهان رخ داده است که 70 درصد جرایم اروپا و 50 درصد جرایم آمریکا فراملی بوده است.

این مقام مسئول درآمد حاصل از تخلفات و جرایم سایبری را 150 میلیارد دلار در سال دانست و افزود: در هر ثانیه 18 نفر در جهان قربانی جرایم سایبری می‌شوند.

به گزارش مهر،رئیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا با اشاره به اینکه در هر ثانیه 18 نفر در جهان قربانی حملات سایبری می شوند، تصریح کرد : جهان نیازمند معاهده همکاری علیه تروریسم سایبری است
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین