کد خبر: ۲۱۳۸۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶

کارمندان سیا به سر کار بازگشتند

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از هزاران تن از کارمندان به مرخصی رفته خود خواست تا امروز (چهارشنبه) به سر کار بازگردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نوشته روزنامه واشنگتن پست، جان برنان، مدیر سیا نگرانی خود را درباره تاثیر نامطلوب، فزاینده و ناپیدای این مساله بر امنیت ملی آمریکا ابراز داشت و گفت که مرخصی اجباری کارمندان سیا تقریبا باعث شده تا کارمندان شغل خود را ترک کنند.

مقام‌های آمریکایی گفتند که سایر آژانس‌های اطلاعاتی گام‌های مشابهی چون سیا برداشته‌اند اما از اظهار نظر درباره این مساله که چه تعداد از کارمندان به کار فراخوانده می‌شوند، خودداری کردند.

شاون ترنر، سخنگوی مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا گفت: جیمز کلاپر، مدیر این ‌آژانس درخواست بازگشت برخی از کارمندان را به مرکز ملی مقابله با تروریسم به مرکز ملی منع گسترش تسلیحات، شورای ملی اطلاعات و دفتر ملی اجرای ضد اطلاعات تصویب کرده است.

این اقدام از سوی سیا و سایر آژانس‌های اطلاعاتی به معنای کاهش تاثیر تعطیلی ادارات و سازمان‌های دولتی آمریکا در سراسر مراکز اطلاعات این کشور است.

روز دوشنبه هفته جاری، چاک هاگل، وزیر دفاع ‌آمریکا آغاز بازگشت 350 هزار تن از کارمندان غیرنظامی به مرخصی رفته پنتاگون به مشاغل خود را اعلام کرد.

مقام‌های آمریکایی گفتند که چند روز زمان نیاز است تا تعیین شود چه تعداد از کارمندان باید به محل کار خود بازگردند و حتی با وجود این مساله که بن‌بست بودجه همچنان ادامه پیدا کند، احتمال این مساله که تعداد بیشتری باید به سر کار بازگردند، بیشتر می‌شود.

روز جمعه، سناتور جمهوری‌خواه از آیوا، در نامه‌ای به جیمز کلاپر وی را به خاطر ناکامی در رهبری برای حمایت از کارمندان بیشتر در آژانس‌های جاسوسی آمریکا در مقابل تاثیر این تعطیلی متهم کرد.

به گزارش ایسنا، مقام‌های آمریکایی پیشتر اعلام کرده بودند که این کاهش بودجه و مرخصی اجباری بر کارمندان در تمام شعب سیا از جمله تحلیلگران و کارمندانی که در سرویس مخفی سیا که مسئول انجام ماموریت‌های جاسوسی خارج از آمریکا هستند، اثر گذاشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین