کد خبر: ۲۱۳۹۴۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۵

حماس اظهارات رهبران فتح را محکوم کرد

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اظهارات «خصمانه و تفرقه‌افکنانه» رهبران جنبش فتح در خصوص رابطه با حماس را به شدت محکوم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، سامی ابو زهری لحن تفرقه‌افکنانه و اظهارات صخر بسیسو و عزام احمد، دو عضو کمیته مرکزی جنبش فتح را به شدت محکوم کرد و این اظهارات را بخشی از توهمات آن‌ها برای براندازی حاکمیت حماس در نوار غزه با کمک برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.

بسیسو در گفت‌وگو با روزنامه الحیات اظهار کرده بود که محمود عباس زمانی به غزه می‌رود که این منطقه تحت حاکمیت مجدد تشکیلات خودگردان قرار گیرد. وی همچنین عنوان کرده بود که نوار غزه بخشی از دولت آینده فلسطین خواهد بود که تشکیلات خودگردان از طریق مذاکرات بی‌نتیجه سازش با رژیم صهیونیستی دل بدان خوش کرده است.

از سوی دیگر، عزام احمد نیز اعلام کرده بود که محمود عباس از طریق واسطه‌هایی پیام‌هایی شفاهی را از اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت فلسطین برای سفر به غزه دریافت کرده اما ابو مازن به هیچ وجه اعتنایی به تماس‌های تلفنی یا پیام‌های شفاهی نمی‌دهد و بلکه هنیه باید با ارسال نامه‌ای مکتوب این مسأله را به اطلاع وی برساند.

ابو زهری در واکنش به این اظهارات تأکید کرد: ادبیات بسیسو و احمد ادبیاتی غیرقابل قبول و نادرست است و این نشان می‌دهد که رهبران فتح همچنان خود را برتر از دیگران می‌بینند و در توهم براندازی حاکمیت حماس با توسل به دیگر طرف‌ها به سر می‌برند.

وی در ادامه گفت: ادبیات مورد استفاده بسیسو و تاکید وی بر این که حماس نخست باید از کودتای خود عذرخواهی کند، به این معنی است که جنبش فتح تمامی تلاش‌ها در راستای تحقق آشتی ملی را به شکست کشانده و هیچ اعتنایی به این آشتی ندارد.

سخنگوی جنبش حماس خاطرنشان کرد: رهبران فتح مدعی هستند که عباس زمانی به نوار غزه سفر می‌کند که منطقه تحت سیطره مجدد تشکیلات خودگردان درآید و این بدین معنی است که جنبش فتح به هیچ وجه در پی تحقق آشتی ملی نیست بلکه چشم به سیطره مجدد بر نوار غزه دوخته است. علاوه بر این، رهبران این جنبش همواره سعی می‌کنند تا با استفاده از اصطلاحاتی همچون کودتا، حقایق و واقعیت‌ها را تحریف کنند. البته کسی نباید فراموش کند که حماس از طریق انتخاباتی کاملا آزادانه و شفاف حاکمیت نوار غزه و کرانه باختری را بر عهده گرفت و این جنبش فتح بود که با کودتا علیه حماس، حاکمیت کرانه باختری را با زور و به شیوه‌ای غیر قانونی به دست گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین