کد خبر: ۲۱۳۹۵۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹

ابراز نگرانی اشتون از افزایش خشونت‌ها در مصر

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نگرانی خود را نسبت به خشونت‌های اخیر مصر ابراز کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: من عمیقا از درگیری‌های خشونت‌آمیز روز یک‌شنبه و حملات تروریستی اخیر در شبه جزیره سیناء و استان اسماعیلیه نگرانم و با قربانیان و خانواده‌های آن‌ها ابراز همدردی می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، در درگیری‌های روز یک‌شنبه بین هواداران اخوان‌المسلمین با نیروهای امنیتی و مخالفان اخوان‌المسلمین در نقاط مختلف مصر که در جریان مراسم چهلمین سالگرد پیروزی ارتش مصر بر اسرائیل در 1973 روی داد، بیش از 50 تن کشته شدند.

به گزارش ایسنا، اشتون در بیانیه خود خاطرنشان کرد که این درگیری‌ها نشان داد قطب‌بندی و بی‌اعتمادی زیادی در جامعه مصر وجود دارد. تنها در صورتی که تمام طرف‌ها خود را به یک فرایند سیاسی که توسط خود مصری‌ها تدوین و مورد موافقت قرار گرفته است، متعهد سازند، امکان غلبه بر این وضع وجود دارد.

اشتون افزود، او در جریان دیدارش از مصر متوجه شده است که احتمال روی دادن این وضعیت وجود دارد و اتحادیه اروپا به حمایت از مردم مصر در این فرایند ادامه خواهد داد.

اشتون در جریان دیدارش از مصر با مقامات دولت موقت این کشور و همچنان نمایندگان سازمان‌های غیردولتی، جنبش‌های سیاسی و نیز اخوان‌المسلمین ملاقات کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین