کد خبر: ۲۱۳۹۵۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳

تحلیل رسانه​های اسرائیلی از مذاکرات ایران و آمریکا و بسته پیشنهادی تهران برای 1+5

در ادامه گزارش این شبکه آمده است: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هم وارد میدان خواهد شد و نقشی مهم ایفا خواهد کرد اما هم اکنون این ایران و آمریکا هستند که در حال مذاکره هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: انتخاب نوشت: شبکه دو اسرائیل روز پنجشنبه گزارش داد تحریم ها بزودی لغو می شوند چراکه ایران و امریکا به طور محرمانه به پیشرفت محسوسی بر سر مسئه هسته ای دست پیدا کرده اند. احتمال آن زیاد است که با افزایش این تماس های دیپلماتیک توافقی حاصل شود.

با این حال مقامات غربی به المانیتور گفتند که آنها بسته پیشنهادی ایران را هنوز دریافت نکرده اند.

برخی از تحلیلگران ایران و آمریکا معتقدند که این گزارشی از سوی افرادی منتشر شده که می خواهند انتظارات را از ایران بالا ببرند و بسته پیشنهادی که ایران در هفته آینده ارائه می کند را ناقص و ناکافی نشان دهند. درحالیکه وزیر خارجه ایران هفته گذشته را در نیویورک ماند اما ظریف وارد جزئیات بسته پیشنهادی ایران نشده است.

عصر ایران هم نوشت:

رژیم صهیونیستی در واکنش به خبر منتشره روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال آمریکا درباره ارایه بسته پیشنهادی جدید ایران برای مذاکرات هسته ای آتی با 1+5 در ژنو، این بسته و پیشنهادهای موجود در آن را "خنده دار" توصیف کرد.

به گزارش روزنامه اسراییلی  جروزالم پست "یووال اشتینیتز" وزیر اطلاعات اسراییل روز گذشته در دیدار با تیم فرانسوی حاضر در گفت و های 1+5 با ایران، با خنده دار توصیف کردن پیشنهادهایی که گفته می شود ایران به همراه آنها به مذاکره با 1+5 خواهد رفت ، گفت:  بستن سایت فردو در قم به این معنا است که ایران در سال نخست اتمی شدن خود به جای تولید شش بمب، پنج بمب تولید خواهد کرد"

وی افزود: متوقف شدن غنی سازی 20 درصدی در شرایطی که ایران 20 هزار سانتریفیوژ دارد، اهمیت چندانی ندارد.

این مقام اسراییلی با ادعای اینکه در صورت وجود یک روند دیپلماتیک درست و جدی، اسراییل تابع آن خواهد بود، گفت از نظر تل آویو ایران می تواند مثل بسیاری از کشورها از جمله کانادا و مکزیک از فناوری هسته ای صلح آمیز برخوردار باشد، این کشورها راکتور هسته ای دارند و برق هسته ای تولید می کنند اما سوخت خود را از بازار جهانی می خرند.

گفتنی است روز گذشته روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال آمریکا با انتشار گزارشی به نقل از دیپلمات های غربی نوشت که دولت روحانی قرار است در مذاکرات هفته آینده با 1+5 در ژنو بسته پیشنهادی جدیدی ارایه دهد.

طبق این گزارش در این بسته موضوعاتی چون متوقف کردن غنی سازی 20 درصدی، بستن سایت فردو، اجازه به بازرسشان برای حضور در سایت های هسته ای در ازای کاهش تحریم ها پیشنهاد شده است.

اسراییل خواهان محرومیت کامل ایران از داشتن چرخه سوخت هسته ای و حق غنی سازی در داخل ایران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین