کد خبر: ۲۱۳۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴

کری: بحران مالی واشنگتن زودگذر است

وزیر امور خارجه آمریکا، چین و کشورهای جنوب شرق آسیا را برای مذاکره درباره دریای چین جنوبی در نشست همکاری‌های اقتصادی آسیا - اقیانوسیه تحت فشار گذاشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در نشست همکاری‌های اقتصادی آسیا – اقیانوسیه اعلام کرد: مناقشات بر سر دریای چین جنوبی مسئله نگران‌کننده‌ای برای کل منطقه محسوب می‌شود.

وی گفت: توکیو به همکاری‌های خود با انجمن همکاری‌های جنوب شرق آسیا( آسه‌آن ) برای حل این اختلاف ادامه می‌دهد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این نشست به طور جداگانه مذاکراتی با رهبران کشورهای جنوب شرق آسیا داشته و با لی‌ ککیانگ، نخست‌وزیر چین در حاشیه این نشست دیدار کرد.

یکی از مقامات ارشد آمریکایی در این باره گفت: جان کری به کشورهای عضو آسه آن تاکید کرد تا به همکاری‌های خود برای ارتقای همبستگی و اتحاد ادامه دهند.

جان کری نیز عنوان داشت: توازون مجدد در وضعیت مالی آمریکا یک تعهد است. من به شما اطمینان می‌دهم که این بحران در واشنگتن یک رویداد زودگذر در سیاست‌های واشنگتن است. همکاری که ما با آ سه آن داریم، یکی از اولویت‌های اصلی حکومت باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا است.

این اظهارات جان کری پس از آن مطرح شد که نخست‌وزیر چین در حاشیه نشست آسیا – اقیانوسیه نسبت به تعطیلی دولت آمریکا ابراز نگرانی کرد.

چین یکی از وام‌دهندگان بزرگ به آمریکا است که با تعطیلی دولت واشنگتن، بسیار نگران شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین