کد خبر: ۲۱۳۹۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲

رییس‌مجلس: افراط‌گرایی و تروریسم معضل فعلی خاورمیانه است

رئیس مجلس در دیدار با رئیس پارلمان کرواسی از پایین بودن حجم مبادلات تجاری اظهار نارضایتی کرد و گفت: به منظور گسترش فعالیت‌های اقتصادی ضرورت دارد گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور فعال‌تر شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی لاریجانی امروز (پنجشنبه 18 مهر) در دیدار با یوسیپ لکو رئیس پارلمان کرواسی، ضمن تشکر از دعوت رسمی انجام شده وی، روز استقلال این کشور را به وی تبریک گفت.

وی با تاکید بر ریشه‌های تاریخی بین دو ملت از کرواسی به‌عنوان یک دوست جدید برای ایران در اروپا نام برد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم با ابراز نارضایتی از ناچیز بودن حجم مبادلات تجاری بین دو کشور با توجه به ظرفیت‌های موجود ابراز امیدواری کرد که با همکاری دو کشور فعالیت‌های اقتصادی فیمابین بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه به تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور ایران و کرواسی اشاره کرد و خواستار ایفای نقش بیشتر این گروه‌ها در روابط دو کشور شد.

به گزارش ایسنا، لاریجانی در ادامه علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران به یافتن راه حل سیاسی برای موضوع هسته‌ای ایران و مذاکرات آتی با 1+5 در ژنو اشاره و ابراز امیدواری کرد که با حسن نیت طرف مقابل این موضوع نیز در اسرع وقت ممکن حل شود.

وی به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای رفع نگرانی جامعه بین‌الملل به اقدامات اعتمادساز ایران اشاره کرد و گفت: فتوای مقام معظم رهبری درباره منع استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی و عضویت ایران در آژانس انرژی اتمی و NPT و حضور بازرسان سازمان ملل و تحت نظارت بودن مراکز هسته‌ای ایران از جمله اقدامات اعتمادساز ایران است.

لاریجانی معضل موجود در منطقه را افراط‌گرایی و تروریسم خواند و تاکید کرد: متاسفانه سیاست‌های غرب در منطقه موجب گسترش روزافزون این دو پدیده شوم بین‌المللی شد.

رئیس مجلس نهم با بیان اینکه بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد، تاکید کرد: باید با گفت‌وگوهای سیاسی میان دولت و معارضان سیاسی حکومت از طریق انتخابات مشکل سوریه حل شود.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به موضوع افغانستان تاکید کرد: آمریکا و کشورها عضو ناتو با هدف مبارزه با تروریسم و ریشه‌کنی مواد مخدر به افغانستان حمله کردند که البته در هر دو مورد با شکست مواجه شدند، زیرا تولید مواد مخدر از 2 هزار تن در سال 2001 به 8 هزار تن در سال 2012 رسید.

لاریجانی در پایان با بیان اینکه تروریسم علاوه بر افغانستان به سایر کشورها نیز گسترش یافته است، تاکید کرد: از آقای لکو برای دعوت از هیات پارلمانی ایران تشکر می‌کنم، ما هم از وی برای حضور در ایران دعوت کردیم که ایشان هم از این دعوت استقبال کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین