کد خبر: ۲۱۴۰۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۹

تغییر قطع کتب درسی جدید التالیف از وزیری به رحلی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشوربا اشاره به تالیف کتاب‌های درسی، اعتبار بخشی و تربیت مدرس، چاپ و توزیع کتاب های درسی، تولید و توزیع اجزای بسته آموزشی و فعالیت‌های علمی و پژوهشی توسط سازمان پژوهش، گفت: 8 عنوان کتاب جدید در پایه سوم ابتدایی و 11 عنوان کتاب جدید در پایه هفتم تالیف شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت الاسلام والمسلمین دکتر محی الدین بهرام محمدیان، معاون وزیرآموزش وپرورش در دوازدهمین جلسه هیئت امنای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور با اشاره به اینکه در شاخه فنی و حرفه‌ای وکاردانش 46 عنوان کتاب تغییر جزیی، 23 عنوان کتاب تغییر کلی و 3 عنوان کتاب جدید التالیف است، ادامه داد: طراحی و تدوین سند استاندارد شایستگی حرفه‌ای با کمک دستگاه‌های ذی ربط به انجام رسیده است.

بیش از 900 معلم و کارشناس در سال تحصیلی 92-91 تحت آموزش قرار گرفتند
محمدیان با اعلام این مطلب که اعتبار بخشی و آموزش مدرسان پایه سوم ابتدایی و هفتم دوره اول متوسطه اول در سه مرحله استانی، ستادی و کارشناسان صورت گرفته است، اظهار کرد: بیش از 900 معلم و کارشناس مشمول بیش از 12 هزار نفر ساعت آموزش قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اعتباربخشی کتاب‌های درسی سوم ابتدایی و پایه هفتم اول متوسطه اول به عنوان یکی از اقدامات صورت گرفته در سال تحصیلی گذشته، تصریح کرد: در این سال 4200 مدرس تحت پوشش 135 هزار و 600 نفر ساعت آموزش قرار گرفته‌اند.

تغییر قطع کتب درسی جدید التالیف از وزیری به رحلی
وی از تغییر قطع کتب درسی جدید التالیف از وزیری به رحلی اشاره کرد و گفت: شمارگان کتاب‌های درسی درسال گذشته به 131 میلیون جلد رسید که در این میان برخی کتب شمارگان بالا داشتند و برخی کتب با شمارگان پایین مربوط به اقلیت‌های دینی، اهل سنت و یا برخی مدارس خاص ( فرهنگ و معارف اسلامی ) می شدند.

وی تولید و توزیع اجزای بسته آموزشی را از دیگر سیاست‌های سازمان پژوهش خواند و یادآور شد: تولید و توزیع اجزای بسته آموزشی در کتاب راهنمای معلم، کتاب کار، فیلم آموزشی، لوح فشرده صوتی، نرم افزار چند رسانه‌ای، مجلات آموزشی و فلش کارت با در برگیری 70 عنوان همراه با کتاب های درسی توزیع گردید.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور با اشاره به افزایش شمارگان کتاب راهنمای معلم به دلیل نتایج مثبت ارزیابی این کتب، اظهار کرد: 8 عنوان کتاب کار پایه برای پایه سوم ابتدایی و هفتم دوره اول متوسطه اول، 8 عنوان فیلم آموزشی ویژه آموزش مدرسان دو پایه مذکور در 1200 دقیقه و 3 فیلمنامه خاص دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش تولید و توزیع شده است.

وی با اعلام تولید و توزیع مجلات و کتابنامه‌های رشد براساس مصوبه ‹‹ طرح ساماندهی رسانه‌های آموزشی ›› به بارگذاری 1400 محتوای الکترونیکی، نصب 4 نرم افزار آموزشی پایه دوم و ششم در شبکه ملی مدارس ایران اشاره کرد و یادآور شد: فعالیت‌های پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در سال 92 شامل 8 طرح پژوهشی پایان یافته، ترجمه و تالیف 21 عنوان کتاب ، تالیف 53 مقاله علمی پژوهشی ، 6 کارگاه و 11 نشست علمی پژوهشی و ... می باشد.

به گزارش ایسنا، برگزاری چهل وسومین جشنواره بین المللی فیلم رشد با حضور 48 کشور جهان
دکتر محمدیان از برگزاری چهل و سومین جشنواره بین المللی و استانی فیلم رشد در نیمه اول آبانماه خبر داد و گفت : تاکنون 1500 فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که در 200 مرکز آموزشی در شهر تهران و همزمان در چابهار و سواحل مکران نمایش داده خواهد شد.

براساس گفته محمدیان، انتشارات مدرسه برهان در شش ماه اول سال 92 ، 400 عنوان کتاب چاپ نموده است.

این گزارش می افزاید: در پایان پس از بحث و بررسی ، دستور جلسه این نشست ؛"بودجه تفصیلی سال 92"‍ به تصویب رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین