کد خبر: ۲۱۴۰۳۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۱

هشدار درباره مسيرهای جديد قاچاق مواد مخدر

نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد با هشدار درباره ایجاد مسیرهای جدید قاچاق مواد مخدر از جمله مسیرهای دریائی، اقدام موثر جامعه بین المللی را در پیشگیری از جنایات سازمان یافته خواستار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سفیر و معاون نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل با موضوع پیشگیری از جنایات سازمان یافته و کنترل مواد مخدر همچنین بر مسئولیت نهادهای بین المللی بویژه کشورهای غربی در مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر از منطقه هلال طلایی تاکید کرد.

«غلامحسین دهقانی» با اشاره به پیشرفت فن آوری های مختلف در جهان امروز افزود: مراکز مرتبط با جنایات سازمان یافته و فساد در اشکال جدید، از این فن آوری ها سوء استفاده می کنند. وی بهره کشی جنسی از کودکان با استفاده از اینترنت و مواد مخدر جدید را از مواردی برشمرد که موجب نگرانی بیش از پیش جامعه جهانی شده اند.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با بکارگیری بیش از ۳۰ هزار نیرو بیش از ده هزار شهید و جانباز در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، بسیاری از راههای قاچاق را بسته و به این دلیل مسیرهای جدیدی توسط گروه های سازمان یافته مرتبط با جنایت و قاچاق مواد مخدر انتخاب شده است. وی به همکاری های گسترده کشورمان با دفتر کنترل مواد مخدر و پیشگیری از جنایات سازمان یافته اشاره و بر مسئولیت جامعه بین المللی درخصوص مقابله با این جنایات بویژه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

«دهقانی» در پایان مسئولیت کشورهای غربی را نیز بعنوان مقصد اصلی مواد مخدر تولید شده در افغانستان یادآور شد. نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد با اشاره به تصمیم پارسال این سازمان در اعطای وضعیت دولت ناظر غیرعضو به فلسطین، بر حمایت جنبش عدم تعهد از مردم و دولت فلسطین برای نیل به جایگاه واقعی آنان در جامعه بین المللی و از جمله عضویت کامل در سازمان ملل تاکید کرد.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل در نشست کمیته ششم مجمع عمومی سازمان ملل با موضوع حاکمیت قانون در سطوح ملی و بین المللی به نمایندگی از جنبش عدم تعهد سخنرانی کرد.
غلامحسین دهقانی با اشاره به نشست دو هفته پیش وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد که به ریاست کشورمان و با حضور آقای روحانی، رئیس جمهور در نیویورک برگزار شد، بر ضرورت ایجاد تعادل در پیگیری ابعاد مختلف حاکمیت قانون در سطوح ملی و بین المللی تاکید کرد.

وی همچنین بر پیگیری اصول منشور ملل متحد و حقوق بین الملل از جمله اصل برابری دولتها و مشارکت همه در تصمیم گیری، لزوم رعایت تعهدات و حقوق بین المللی دولتها و اصل منع استفاده از زور در روابط بین الملل را که برای صلح و امنیت، توسعه اقتصادی و اجتماعی و ترویج حقوق بشر اهمیت فوق العاده ای دارند، تاکید کرد.
معاون نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل همچنین بر دیدگاه جنبش عدم تعهد درباره منع اقدامات یکجانبه در روابط بین الملل و نفی اختیار محروم کردن دیگر دولتها از حقوق خود در جهت منافع سیاسی هر یک از کشورها تاکید کرد.

وی خطاب به کشورهای جهان محکومیت هرگونه تلاش برای بی ثبات کردن نظام های دموکراتیک و قانونی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را نیز گوشزد کرد. موضوع آزادی بیان ذیل ماده ۱۹ بیانیه جهانی حقوق بشر محور دیگر این سخنرانی بود که ضمن مطلق ندانستن آن، لزوم توجه به اخلاق، نظم عمومی و حقوق و آزادی های دیگران ذیل ماده ۲۹ بیانیه یاد شده، مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سفیر و معاون نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد با اشاره به فعالیتهای این سازمان جهانی درخصوص ارتقاء حاکمیت قانون در کشورهای در حال توسعه، وظیفه ارتقاء قانون در سطح ملی را برعهده خود کشورها دانست و گفت: هرگونه مساعدت سازمان ملل در این خصوص، منوط به موافقت کشورهای مربوطه با توجه به اولویت ها و شرایط خاص هر کشور است. وی در پایان گفت: در این زمینه فعالیتهای سازمان ملل نباید به رده بندی کشورها در زمینه حاکمیت قانون و ارائه تعاریف غیرواقعی در این زمینه منجر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین