کد خبر: ۲۱۴۰۵۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵

جوادلاریجانی: تماس اوباما با روحانی توطئه صهیونیستها بود

:رابطه با ایالات متحده باید برنامه‌ای برای مدیریت دشمنی باشد نه طرحی برای بهبود در رابطه.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: فارس نوشت: دکترمحمدجواد لاریجانی در نشستی با عنوان"روابط ایران و امریکا" در تالار ابن سینا در مشهد گفت: رابطه با ایالات متحده باید برنامه‌ای برای مدیریت دشمنی باشد نه طرحی برای بهبود در رابطه.

*غربی‌ها برای جلوگیری از قدرت ایران از تمام فشارهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی استفاده کرده‌اند و در فتنه 88 ظلم بزرگی به ملت و نظام و رهبری تحمیل کردند ولی خداوند آن فتنه را دور و کور کرد و البته در انتخابات اخیر نیز طرح‌های عظیمی داشتند که به لطف خدا و تلاش‌های مقام معظم رهبری حماسه سیاسی به وقوع پیوست.

 * در دولت هاشمی رفسنجانی گاهی حرف از مذاکره می‌شد و در دولت آقای خاتمی نیز تفسیر بیشتری از این رابطه انجام شد و در اواخر دولت احمدی‌نژاد حتی مطرح شد که مشکل ما با دیدار مستقیم با آمریکا حل می‌شود به طوری که شخص رییس جمهور به دنبال دیدار مستقیم با اوباما بود .

*احمدی‌نژاد  در اواخر، کفران نعمت کرد و این ظلمی در حق ملت و خودش بود که حتی به نظر من 70 درصد مشکلات سال پایانی دولت به خاطر شخص رییس جمهور بود زیرا تمام تمرکزش برای رییس‌ جمهوری آقای مشایی بود.

*نرمش قهرمانانه گامی به جلو و تحرک جدید است . منظور مقام معظم رهبری این است که یک تحرک جدید با توجه به شرایط داشته باشیم . نرمش قهرمانانه برای تحرک و دیپلماسی قوی‌تر رو به جلو مطرح شده که امیدوارم حجت الاسلام روحانی از نعمت مشورت‌های با ارزش مقام معظم رهبری استفاده کند.

* اگر من جای ظریف بودم هیچ دلیلی برای مذاکره با غرب نمی‌دیدم زیرا 5+1 باید به دنبال ایران باشد و همچنین ما حقوق خود را براساس مواد NPT به صورت کامل می‌خواهیم زیرا حق ماست و شفافیت و همکاری ما فقط باید در چارچوب NPT باشد.

* گفت‌وگوی اوباما و روحانی  توطئه صهیونیست‌ها بود.اگر این گفت‌وگو اتفاق نمی‌افتاد حمایت وسیع‌تری از رئیس جمهور انجام می‌شد؛ دیدار و مذاکرات کری و ظریف که در چارچوب 5+1 قابل قبول است اما باید در عمل چیزی مشاهده شود، البته نباید زحمات دولت را فراموش کرد.

*ادبیات حساب شده حجت الاسلام روحانی را به دکتر احمدی‌نژاد ترجیح می‌دهم.

*میزان فحاشی در رسانه‌های آمریکا و اروپا علیه ملت ایران با شعار مرگ بر آمریکا قابل مقایسه نیست. آن‌ها در رسانه‌های خود ایرانیان را خشن نشان می‌دهند و به دولتمردان ما توهین می‌کنند حتی در سفر رییس جمهور احمدی نژاد تابلوهای بزرگی در شهر نیویورک علیه ملت ایران نصب کردند که به نظرم در این حالت شعار مرگ بر آمریکا چیزی کاملا طبیعی است.

* زحمت‌های آیت‌الله هاشمی برای نظام  مهم است. البته مردان بزرگ اشتباه هم می‌کنند بخصوص اینکه آقای هاشمی در فتنه 88 موضع‌گیری مشخصی نداشت اما نباید به او توهینی شود زیرا از مردان بزرگ انقلاب است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین