کد خبر: ۲۱۴۰۷۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲

«ابراهیم نبوی» به ایران بازمی‌گردد

خبرگزاری رویترز از بازگشت برخی فعالان سیاسی ایرانی که متعاقب انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 از کشور خارج شده بودند، به ایران خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا به نقل از نواندیش، ابراهیم نبوی روزنامه‌نگار و طنزنویس که می‌خواهد در ماه نوامبر (یک ماه دیگر) پس از 10 سال زندگی در بلژیک به ایران بازگردد، می‌گوید: مقامات دولت جدید گفته‌اند که می‌خواهند اوضاع را ثبات ببخشند و اوضاع به طور کلی در مقایسه با دوره احمدی‌نژاد تغییر کرده است.

همچنین سراج‌الدین میردامادی یکی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای می‌گوید در شب مراسم تحلیف روحانی از پاریس به تهران بازگشته است.

وی در گفت‌وگوی تلفنی با رویترز از تهران می‌گوید مطمئن نبوده است که به او خوش‌آمد گفته شود.

میردامادی پس از بازگشت به ایران از فعالیت سیاسی و رسانه‌ای منع شده و تنها دو بار برای پاسخگویی به برخی سوالات احضار شده است.

رویترز می‌نویسد در پی حوادث متعاقب انتخابات ریاست جمهوری در ایران صدها روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر و سیاسی از ایران خارج و به کشورهای ترکیه، دوبی، اروپا و آمریکا رفته‌اند. حال پس از بهبود نسبی در وضعیت کشور بسیاری از ایرانیان خارج شده که مایل به بازگشت به کشورشان هستند باید تصمیم سختی بگیرند؛ یا ریسک بازگشت به ایران را بپذیرند و بدون دریافت تضمین درباره عدم محاکمه یا دادگاهی شدن و موارد این‌چنینی به کشور بازگردند یا همچنان به حضور در غربت و دوری از خانواده‌هایشان ادامه دهند.

برخی از این افراد که به ایران بازگشته یا تصمیم دارند بازگردند در مصاحبه با رویترز گفته‌اند که نشانه‌های بهبود اوضاع سیاسی در ایران را می‌بینند که آنها را امیدوار می‌کند به کشورشان بازگردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین