کد خبر: ۲۱۴۰۷۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶

صادرات نفت ایران به هند بدون هیچ مشکلی ادامه دارد

معاون مدیر امور بین‌الملل در بازاریابی و عملیات نفت خام با رد خبر توقف صادرات نفت ایران به هند گفت: صادرات نفت ایران به هند بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: صفر علی کرامتی تصریح کرد: مشکل تایید بیمه نفتکش‌های ایرانی با تایید بیمه کلوپ پی اند آی کیش و بیمه معلم از سوی وزارت کشتیرانی هند، حل شده است و نفتکش های صادراتی نفت در حال پهلوگیری در بنادر هند هستند.

معاون مدیر امور بین‌الملل در بازاریابی و عملیات نفت خام تاکید کرد: صادرات نفت ایران به هند بدون هیچ مشکلی ادامه دارد همچنین بر اساس تایید اخیر دولت هند، بیمه نفتکش های صادراتی نفت ایران به این کشور نیز برای سه ماه آینده تمدید شد.

وی گفت: هم اکنون همکاران امور بین‌الملل شرکت ملی نفت در دفتر هند به همراه دیگر مسئولان جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری مسائل و رفع مشکل تمدید بیمه نفتکش‌ها در درازمدت هستند تا این کوتاهی بار دیگر تکرار نشود.

تلاش برای تمدید بیمه نفتکش های ایرانی به مدت ٥ سال

کرامتی از تمدید بیمه نفتکش های صادرات نفت خام به هند برای مدت پنج سال آینده خبر داد و گفت: هم اکنون پیگیری‌ها در این زمینه در حال انجام است و این مهم بستگی به همکاری و تعامل طرف هندی دارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون سه نفتکش ایرانی در بنادر هند در حال پهلوگیری هستند و تا سه ماه آینده قطعا مشکلی برای تایید بیمه نفتکش های صادرات نفت به هند ایجاد نخواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، معاون مدیر امور بین الملل در بازاریابی و عملیات نفت خام با انتقاد از برخی جنجال‌های رسانه‌ای مبنی بر ایجاد اختلال و توقف تجارت نفتی و کانتینری میان ایران و هند به دلیل مشکل در پوشش بیمه های حمل و نقل دریایی و سرگردانی نفتکش‌ها در بنادر دو کشور گفت: متاسفانه به دلیل انتشار اخبار سوخته و بدون در نظر گرفتن آخرین تحولات، این گزارش جنجال برانگیز که اثرگذاری منفی در بازار نفت دارد، منتشر شد؛ این درحالی است از روز گذشته نفتکش های ایرانی بدون هیچ مشکلی در حال پهلوگیری در بنادر هند هستند.

بر پایه این گزارش، پیشتر خبرگزاری رویترز از دهلی نو، به نقل از منابع صنعتی این کشور اعلام کرد: تجارت نفتی و کانتینری میان ایران و هند به دلیل تردیدها درباره پوشش بیمه های حمل و نقل دریایی مختل شده است. این شرایط به این دلیل رخ داده که مدت اعتبار مصوبه دولت هند در تایید صلاحیت دو بیمه‌گر ایرانی (بیمه کیش و بیمه معلم) برای پوشش کشتی‌ها و نفتکش‌های فعال در حمل و نقل کالا بین دو کشور در تاریخ ٢٧ سپتامبر به پایان رسید و دهلی نو هنوز مجوز استفاده از بیمه های دریایی ارائه شده از سوی شرکت های بیمه ایرانی برای کشتی های کانتینری و نفتکش‌ها در بنادر هند را تمدید نکرده است.

به گفته منابع آگاه کشتیرانی و نفتی هند، سه محموله ایران در بنادر هند منتظر صدور مجوز برای پهلو گرفتن هستند و چندین کشتی نیز در بندرعباس ایران سرگردان شده‌اند.

هند محموله های نفت خام ایران را به وسیله نفتکش‌های ایرانی دریافت می‌کند و صادرات کالاهای غیر نفتی و صنعتی با کشتی‌های خطوط کشتیرانی حافظ دریا و خطوط کشتیرانی سفیران پیام دریا انجام می شود.

بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی وزارت بازرگانی هند، هند در سال مالی ٢٠١٣-٢٠١٢، ١١ میلیارد و ٥٩٠ میلیون دلار محموله های نفتی از ایران خریداری کرده است در حالی که ارزش صادرات هندی ها به ایران سه میلیارد و ٣٥٠ میلیون دلار بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین