کد خبر: ۲۱۴۱۵۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷

بازدهي ۸۰ درصدي بورس از ابتداي سال تاکنون

در هفته منتهي به ۱۷ مهرماه، چهار ميليارد و ۴۹۸ ميليون سهم به ارزش ۲۲ هزار و ۸۴۳ ميليارد ريال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: طي ۱۳۴ روز كاري سال جاري، بورس اوراق بهادار بازدهي ۸۰ درصدي را نصيب فعالان اين بازار كرد.

در هفته منتهي به ۱۷ مهر امسال، ۱۴۲ هزار و ۴۹۳ خريدار در ۴۱۳ هزار و ۹۲ دفعه به داد و ستد پرداختند.

اين در حالي است كه در هفته ياد شده، چهار ميليارد و ۴۹۸ ميليون سهم به ارزش ۲۲ هزار و ۸۴۳ ميليارد ريال به صورت خرد و بلوك خريداري شده است.

نگاهي به جزئيات معاملات نشان مي دهد كه حجم معاملات اين هفته در قياس با مدت مشابه قبل، ۲۲.۹ درصد و ارزش معاملات ۳۳ درصد افزايش داشته است و دفعات معاملات ۵ درصد و تعداد خريداران ۵.۳ درصد كاهش يافته است.

همچنين از ابتداي امسال، ۹۲ ميليارد و ۳۷۹ ميليون سهم و حق تقدم به ارزش ۵۱۹ هزار و ۳۵۴ ميليارد ريال دادوستد شده است. در اين مدت، تعداد دو ميليون و ۴۴۸ هزار و ۷۱۶ سرمايه گذار، در ۷ ميليون و ۱۵۰ هزار و ۲۳۹ دفعه اين تعداد سهام را خريداري كرده اند.

روند شاخص

شاخص كل بورس اوراق بهادار در هفته اي كه گذشت با رشد ۲.۹۴ درصدي به ۶۸ هزار و ۴۶۱ واحد رسيد.

بر اين اساس، شاخص كل از ابتداي سال تا پايان هفته منتهي به ۱۷ مهر، ۳۰ هزار و ۴۲۱ واحد رشد كرد تا بازدهي ۸۰ درصدي را نصيب سرمايه گذاران كند.

شاخص قيمت و سود نقدي هم عدد ۲۷۸ هزار و ۵۳۹ واحد را براي خود ثبت كرد. شاخص شناور آزاد نيز به عدد ۷۸ هزار و ۶۸۸ واحد رسيد.

درعين حال شاخص صنعت در آخر هفته، بر روي عدد ۵۸ هزار و ۴۷۳ واحد ايستاد كه در قياس با مدت مشابه قبل، ۲.۰۵درصد رشد را نشان مي داد.

معاملات اوراق مشاركت

در هفته منتهي به ۱۷ مهرماه، ۱۶۹ هزار و ۴۸۵ برگه اوراق مشاركت به ارزش ۱۷۰ ميليارد ريال در بورس اوراق بهادار معامله شد.

به گزارش پول‌نیوز، براساس اين گزارش تعداد ۵ قرارداد آتي سهام به ارزش ۰.۱۸۲ ميليارد ريال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد. از ابتداي سال، ۸۸ قرداد آتي به ارزش ۲.۷۲ ميليارد ريال در بورس معامله شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین