کد خبر: ۲۱۴۲۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶

امن‌ترین منطقه تهران در برابر زلزله کدام است؟

هر گاه در یک شهر کشورمان زلزله می آید تا مدتها حرف و حدیث درباره زلزله تهران هم شنیده می شود و تا مدتها مسئولان در این باره اظهار نظر می کنند که اگر تهران زلزله بیاید خسارت فراوانی وارد می کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امروز رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست خبری که با خبرنگاران به مناسبت روز ایمنی دربرابر زلزله و بلایای طبیعی داشت به معرفی نا امن ترین مناطق تهران در زمان زلزله پرداخت و گفت: مناطق یک، سه و چهار از جمله مناطقی هستند که بیشترین فرسودگی را دارند و در زلزله بیشترین خسارت را می‌بینند.
 
عزیز‌الله رجب‌زاده در ادامه گفت: متأسفانه برخی از پل‌های شهر تهران هنوز ایمن نیستند و اگر خدایی نکرده زلزله‌ای در تهران بیاید، امداد‌ رسانی بسیار سخت خواهد بود.
 
او گفت: در زمان زلزله بیش از 60 درصد کسانی که در زیر آوار می‌مانند در ساعات اولیه نیاز به نجات دارند که اگر نجات پیدا نکنند جان خود را از دست می‌دهند، برای همین ما مدیریت بحران را در مناطق و محله ها اجرا می کنیم تا همه آموزش ببینند.
 
رجب زاده به فرسودگی بیمارستان های تهران هم اشاره کرد و گفت: همچنین اکثر بیمارستان‌های شهر هم قدیمی هستند. با مکاتباتی که با مسئولان مربوطه داشتیم به این جمع‌بندی رسیدیم که خیلی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قابل مقاوم‌سازی و بازسازی نیستند و حتما باید تخریب و دوباره ساخته شود.
 
او درباره ایمنی مدارس شهر تهران هم گفت: تعدادی از مدارس شهر تهران در حال مقاوم‌سازی هستند اما اکثر مدارس غیرانتفاعی در ساختمان‌های اجاره‌ای هستند و این جای نگرانی دارد.
 
به گزارش مهر،به گفته رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران منطقه 22 امن ترین منطقه در تهران است و کمترین بافت فرسوده در این منطقه وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین