کد خبر: ۲۱۴۲۲۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
انتقاد قایقران‌ها از بی‌توجهی و بی‌انصافی

انتقاد ملی‌پوش قایقرانی: مسئولان خبر دارند پس از دو سال تعلیق قهرمان آسیا شدیم؟

امین بوداغی می‌گوید در کنار بی‌توجهی مسوولان به قایقرانی، انتقاد برخی از کارشناسان از عملکرد پاروزنان باعث شده قایقرانی از هر طرف ضربه بخورد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ملی‌پوش قایقرانی ایران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بی‌مهری مسوولان وزارت ورزش و گله از برخی انتقادهای غیر منصفانه، اظهار کرد: متاسفانه در شرایطی که در رقابت‌های قهرمانی آسیا مدال‌های مختلفی برای قایقرانی ایران کسب کردیم در ایران با بی‌مهری و بی‌توجهی مواجه شدیم. از آن طرف که هیچ‌کس از مسوولان برای استقبال از ما به فرودگاه نیامده بودند. نمی‌دانم اصلا خبر داشتند قایقران‌ها بعد از دو سال تعلیق چقدر درخشیدند؟ بعد از آن همه مدال حتی یک نفر از وزارت ورزش یا کمیته ملی المپیک از ما استقبال نکرد و بعد از آن هم برخی با انتقاد از عملکرد تیم ملی ارزش کار ملی‌پوشان را زیر سوال بردند.

بوداغی با بیان این مطلب که تا چه زمانی باید تبعیض‌ها ادامه داشته باشد، تصریح کرد: ما هیچ انتظاری از مسوولان ورزش نداریم اما وقتی می‌بینیم قایقرانی با این همه مشکل و فشار باز هم برای ایران افتخار کسب کرده چرا بی‌مهری و بی‌توجهی می‌کنند؟ هم‌اکنون عرق والیبالیست‌ها خشک نشده از آنها تجلیل می‌کنند اما هیچ‌کس از ما خبر نگرفت. والیبال یک مدال گرفت اما ما 35 مدال کسب کردیم. به ما چه ارتباطی دارد که ازبکستان تلویزیون ندارد و بازی‌ها پخش نشد.

دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا ادامه داد: ما به پول و جایزه کاری نداریم اما این تبعیض‌ها خوب و زیبا نیست. هم‌اکنون کشتی‌گیران هم ناراحت هستند. آیا کسی از مسوولان می‌داند از دهم مهر سال گذشته تا همین تاریخ در سال جاری ما هیچ مسابقه‌ای نداشتیم اما باز هم مدال گرفتیم؟ می‌دانند ما در تعلیق تمرین می‌کردیم و فشار زیادی رویمان بود؟ چرا نگاه به ورزش‌ها واقع‌بینانه نیست؟ فوتبال و والیبال یک مدال دارند اما کشتی و قایقرانی بیش از 10 مدال دارند. ما نمی‌گوییم به والیبالی‌ها ندهند اما اگر بحث تقدیر است از همه انجام شود. ورزشکار چه گناهی کرده است؟

او در پاسخ به این سوال که در کنار این بی‌مهری‌ها آیا انتقاد برخی کارشناسان از مدال‌ها قایقرانی نیز بر بی‌انگیزگی پاروزنان اضافه نکرده است، گفت: بله. آن اتفاق‌ها هم از درگیری‌های قبلی نشأت می‌گیرد. اتفاق‌هایی که افتاده و تا امروز ادامه دارد اما ورزشکار چه گناهی کرده که باید از هر طرف بخورد؟ قایقرانی در این وضعیت از همه جا می‌خورد. مربیان و ملی‌پوشان تلاش کردند و مدال‌های خوبی کسب کردیم اما برخی تنها تخریبمان کردند، بی‌توجهی‌ها و نگاه‌های بی‌انصافانه تنها انگیزه‌ی ملی‌پوشان را از بین می‌برد. چرا وزارت ورزش به ما توجه نمی‌کند؟ آیا جنگ وزیر قبلی هم‌چنان ادامه دارد؟

بوداغی هم‌چنین گفت: نباید بین ورزش‌ها تبعیض باشد. ما هم خانواده داریم زحمت می‌کشیم و مدال می‌آوریم. چه کسی می‌توانست یک سال گذشته را تحمل کند که ما کردیم؟ کجا رفت آن شعار حمایت از ورزش‌های پرمدال؟ چرا زمانی که ما بهترین نتایج را در آسیا کسب کردیم همه ارزش کارمان را پایین آوردند؟ این‌قدر به رشته‌های خاص توجه می‌شود اما زمانی که خواستند به ما سکه پاداش بدهند قیمت 540 هزار تومان تعیین کردند که 10 درصد مالیات داشت. ورزشکارانی که قرارداد میلیاردی دارند چرا این همه پاداش می‌گیرند اما قایقران‌ها در یک گوشه مانده‌اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین