کد خبر: ۲۱۴۳۹۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷

دیدار کری با اشتون درلندن برای پرونده ایران

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد وزیر خارجه این کشور امروز و فردا برای دیدار با مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و فرستاده سازمان ملل در پرونده سوریه عازم لندن خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد وزیر خارجه این کشور امروز و فردا برای دیدار با مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و فرستاده سازمان ملل در پرونده سوریه عازم لندن خواهد شد.

به گزارش «خبر گزاری فرانسه»، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا با «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل درباره پرونده سوریه در لندن دیدار خواهد کرد؛ پرونده هسته‌‌ای ایران و بحران سوریه محور این دیدارها را تشکیل می‌دهد.

کری بامداد امروز در پایان سفر 10روزه خود به آسیا از کابل وارد لندن شد و انتظار می‌رود در آستانه نشست ایران و ۱+۵ در ژنو، وزیر خارجه آمریکا و مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در جلساتی پشت درهای بسته پرونده هسته‌ای ایران را بررسی کند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا کری بعد از دیدار با اشتون، درباره نشست ژنو2 با ابراهیمی نیز فردا دیدار خواهد کرد و انتظار می‌رود این سه مسئول در نشست خبری مشترک نیز حضور پیدا کنند.

ایران و 5+1 بعد از گذشت حدود 6 ماه بار دیگر بر سر میز مذاکره حاضر خواهند شد، که این نشست به مدت دو روز در 23 و 24 مهر ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران ریاست تیم مذاکراتی ایران در ژنو را به عهده خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین