کد خبر: ۲۱۴۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹

270 هزار برده جنسی در اروپا

بر اساس گزارش جدید پارلمان اتحادیه اروپا در کشورهای اروپایی 880 هزار نفر به صورت برده در بخش های مختلف به فعالیت گرفته می شوند و 270 هزار برده جنسی وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کمیسیون ویژه (CRIM) پارلمان اروپا ضمن اعلام این مطلب افزوده است که در کل اتحادیه اروپا بیش از 3600 سازمان مافیایی و تبه کار وجود دارد که به کار تجارت انسان می پردازند و سود سالانه این سازمان ها از محل تجارت انسان سالانه رقمی معادل 34 میلیارد دلار(25 میلیارد یورو) است.

در این گزارش ضررهای مستقیم و غیر مستقیم ناشی از تجارت انسان برای کشورهای اتحادیه اروپا و بودجه هایی که این کشورها برای مبارزه با این پدیده صرف می کنند سالانه بالغ بر 400 میلیارد دلار برآورد شده است.

همچنین در این گزارش سود سالانه گروه های تبه کار که به کار تجارت اعضای بدن انسان و حیوانات اشتغال دارند سالانه 18 تا 26 میلیارد یورو و ضرر فعالیت این گروه ها بر اتحادیه اروپا 29 میلیارد یورو برآورد شده است.

در این گزارش همچنین به موضوع پدیده رشوه در کشورهای اروپایی اشاره کرده و اعلام کرده ضرر ناشی از این پدیده بر کشورهای اروپایی سالانه رقمی معادل 120 میلیارد یورو است.

بر اساس آمارها در جهان بیش از 27 میلیون نفر به عنوان برده از سوی هزاران باند مافیایی قاچاق انسان به انجام کارهای پست و بردگی جنسی و .. واداشته می شوند.

بیشتر کسانی که به عنوان برده جنسی به کشورهای غرب اروپا منتقل می شوند از روسیه ،اوکراین و برخی کشورهای شرق اروپا هستند.

به گزارش عصر ایران به نقل از "سی ان ان ترک"،بخش هایی از این گزارش را روز گذشته هفته نامه اشپیگل آلمان منتشر کرده است و قرار است کمیسیون پارلمان اروپا در 23 اکتبر این گزارش و توصیه های درون آن به کشورهای اروپایی را منتشر کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین