کد خبر: ۲۱۴۴۸۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹

متهم به قتل 800‌هزارتومانی در انتظار محاکمه

مردی که به دلیل اختلاف مالی 800‌هزارتومانی دست به جنایت زده بود در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه می‌رود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی تهران آخرین روز دی سال گذشته از کشف جنازه مردی مسن در مغازه‌اش در جنوب تهران مطلع شدند و به آنجا رفتند. آنان جنازه را در حالی‌که در مغازه افتاده و دست و پایش با روسری بسته شده بود، یافتند.

بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که این مرد بر اثر خفگی جانش را از دست داده است. کارآگاهان که در هنگام ورود به مغازه متوجه شده بودند در آنجا قفل است به این نتیجه رسیدند که قاتل با مقتول به نام جعفر آشنایی کامل داشته و به واسطه دوستی با او توانسته وارد مغازه شود و دست به قتل بزند. همچنین نبود نشانه‌ای دال بر سرقت پلیس را به این نتیجه رساند که عامل جنایت جعفر را با انگیزه شخصی و به قصد انتقام‌گیری کشته است.

یکی از کسبه محل که پلیس را از وقوع قتل مطلع کرده بود به‌کارآگاهان گفت: «جعفر چندی قبل این مغاره را اجاره و مرکز تهیه غذا دایر کرد. او شب‌ها نیز در مغازه می‌ماند. او دیروز مغازه‌اش را باز نکرد اما شکی نکردم و گمان کردم کاری برایش پیش آمده است اما وقتی امروز نیز دیدم مغازه تعطیل است نگران شدم و با تلفن‌همراه جعفر تماس گرفتم ولی گوشی خاموش بود. احتمال دادم اتفاقی برای جعفر افتاده است به همین دلیل از راه پشت‌بام وارد مغازه شدم و جنازه را دیدم.» ماموران وقتی مکالمات تلفنی مقتول را بررسی کردند متوجه شدند او آخرین‌بار با مردی به نام یاسر صحبت کرده است. تلاش‌های پلیس برای ردیابی یاسر به شناسایی محل سابق سکونت این جوان منجر اما معلوم شد وی از زمان جنایت آن خانه را ترک کرده و به مکان نامعلومی رفته است.

تجسس‌های پلیس برای یافتن ردی از یاسر چند ماه بعد نتیجه داد و ردپایی از این جوان در شهری دیگر کشف شد. به این ترتیب یاسر دستگیر و به پلیس آگاهی تهران منتقل شد. او وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به کشتن جعفر اقرار کرد و گفت این جنایت را به دلیل اختلافات مالی انجام داده است.

متهم در اعترافاتش به‌کارآگاهان گفت: «از وقتی جعفر آشپزخانه‌اش را دایر کرد مرتب از او غذا می‌گرفتم و در جریان رفت‌وآمدهایی که به مغازه‌اش داشتم با او دوست شدم. جعفر بعد از مدتی از من مبلغ 800‌هزارتومان قرض خواست و این مبلغ را پرداخت کردم. قرار بود جعفر خیلی زود پولم را پس بدهد اما هرچه منتظر ماندم خبری نشد و به این ترتیب اختلافات ما شروع شد.»

یاسر ادامه داد: «قصد داشتم به شهر خودمان برگردم به همین دلیل روز حادثه خانه‌ را به صاحبخانه تحویل دادم و در حالی‌که وسایلم را در ساکی گذاشته بودم به مغازه جعفر رفتم. به او گفتم من قصد دارم به شهر خودمان بروم و دیگر به تهران برنمی‌گردم به همین دلیل پولم را می‌خواهم. جعفر وقتی این حرف را شنید منکر بدهی‌اش شد و گفت اصلا پولی به او قرض نداده‌ام. این حرف باعث شد به‌شدت عصبانی شوم. ما با هم درگیر شدیم و تکه‌پارچه‌ای را که در مغازه بود دور دهانش بستم. چند لحظه بعد متوجه شدم جعفر دیگر نفس نمی‌کشد در حالی‌که به‌شدت ترسیده بودم دست‌وپای مقتول را با روسری بستم و فرار کردم.»

به گزارش شرق، متهم در ادامه به بازسازی صحنه قتل پرداخت و به این ترتیب تحقیقات مقدماتی تکمیل و کیفرخواست علیه متهم صادر شد. این پرونده اکنون در اختیار قضات شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفته است و یاسر به‌زودی محاکمه می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین