کد خبر: ۲۱۴۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳

پرونده دختر دانشجوي همدان بسته نشده است

سي و پنج روز از حادثه اتوبان تهران قم كه در پي آن 44 تن از هموطنان‌مان در آتش سوختند مي‌گذرد. با اين حال به نظر مي‌رسد افكار عمومي سوال‌هاي بي‌پاسخ زيادي درباره چرايي اين ماجرا و مقصريابي اين پرونده دارند به‌طوري‌كه در پنجاه و سومين نشست خبري سخنگوي قوه قضاييه سوال درباره پيگيري ماجراي اتوبان تهران قم تنها موضوعي بود كه بيشترين سوالات اصحاب رسانه از دادستان كل كشور را به خود اختصاص داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نوشته اعتماد، حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي دادستان كل كشور كه از سوي قاضي‌القضات مامور رسيدگي به اين پرونده شده بود نيز درهمين نشست دو بار به اين سوال پاسخ داد و يك بار هم سكوت پيشه كرد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار اعتماد مبني بر علت طولاني شدن اعلام نظريه كارشناسي قضايي درباره حادثه اتوبان تهران قم گفت: اين پرونده بسيار پيچيده است و گذشت اين مدت زمان براي رسيدگي به اين پرونده به نظر من خيلي طولاني نيست. سخنگوي قوه قضاييه همچنين تصريح كرد: پرونده حادثه اتوبان تهران قم هنوز در حال بررسي است و در مرحله تحقيق قرار دارد و ما منتظريم تا مجموع نظرات كارشناسان مختلف در اين زمينه آماده شود تا ما بتوانيم طي يك جمع‌بندي نظر نهايي را اعلام كنيم.

دادستان كل كشور با اشاره به ابعاد مختلف اين حادثه تصريح كرد: به لحاظ قضايي ما بايد بررسي كنيم و ببينيم در وقوع اين حادثه ناگوار چه كسي مقصر است اما بعد ديگر هم اين است كه بايد ببينيم چه عواملي در بروز اين حادثه دخيلند تا با آسيب‌شناسي همه‌جانبه اقدامي صورت گيرد تادر آينده از بروز چنين حوادثي جلوگيري شود كه اين البته جزو وظايف قوه قضاييه نيست و مجلس و به ويژه دولت هستند كه بايد پاي كار حضور پيدا كنند.

محسني اژه‌اي تاكيد كرد: در رابطه با مسائل فني راه، امكانات موجود و مسائل فني اتوبوس و نقش آنها در بروز اين حادثه ما مستقيما وارد عمل شديم و شخصا از دادستان قم خواستم تا با چند دستگاه مربوط جلسه گذاشته و بررسي كنند. به هر حال در اين زمينه بايد يك نظر كارشناسي داده شود چون كارشناس است كه بايد نظر دهد آيا نقص فني وجود داشته يا خير نه قاضي.

حجت‌الاسلام محسني اژهايي در پاسخ به سوال دوم خبرنگار اعتماد مبني بر آخرين وضعيت پرونده فوت دانشجوي دختر دانشگاه علوم پزشكي همدان كه در رشته پرستاري تحصيل مي‌كرد نيز گفت: شخصا پيگير ماجرا بودم. به هر حال در اين رابطه پرونده قضايي در دادسرا تشكيل شده است و حتما بررسي‌هاي لازم هم صورت مي‌گيرد.

وي افزود: گاهي در برخي پرونده‌هاي قتل شواهد و آثار و علايم ظاهري به راحتي نشان‌دهنده وقوع يك جنايت است اما گاهي هم اتفاق افتاده كه متوفي به لحاظ ظاهري علامتي كه دال بر قتل باشد ندارد با اين حال آنچه كه در برآوردهاي اوليه به ما اعلام شده است اين است كه دختر دانشجو حلق‌آويز شده است و حال بايد ديد كه آيا خودش دست به اين كار زده است يا شخص ديگري مرتكب چنين عملي شده است.

دادستان كل كشور در بخش ديگري از توضيحات خود پيرامون اين سوال تصريح كرد: بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌دهد شواهدي از ديگركشي وجود ندارد اما اين به آن معنا نيست كه اين پرونده بسته و مختومه اعلام شده است بلكه اين پرونده در حال بررسي است تا به قطع علت فوت اين دانشجو مشخص شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین