کد خبر: ۲۱۴۶۳۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷

معماي 9 ساله قتل زن جوان و جنين 5 ماهه‌اش

پرونده زن باردار که قرباني جنايت خاموشي شده بود پس از گذشت 9 سال با اجراي مراسم قسامه وارد مرحله تازه اي شد هشتم دی ماه سال ۸۳ یک کارگر افغانی با مراجعه به ماموران پلیس کرج از کشف جسد زنی خبر داد. در ادامه تیمی از ماموران در محل کشف جسد در مشکین دشت حاضر شدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نوشته قانون، در بررسی‌های اولیه مشخص شد جسد متعلق به زن نا‌شناسی است که پس از قتل، جسدش در داخل یک گونی قرارداده شده و در زیر پل‌‌ رها شده بود. ۴ روز پس از کشف جسد، مردی با مراجعه به ماموران پلیس آگاهی اعلام کرد همسرم به نام نسرین هشتم دي ماه از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. با طرح این شکایت مشخص شد جسد کشف شده متعلق به نسرین است.

با شناسایی هویت مقتول روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و ماموران در نخستین گام، به تحقیق از همسر مقتول پرداختند. احسان در بازجویی‌ها گفت: من و نسرین ۶ سال قبل با یکدیگر ازدواج کردیم اما همسرم باردار نمی‌شد. با اصرار نسرین نزد یک رمال رفتیم که او مدعی شد عقد من و همسرم در ساعت بدی انجام شده و ما باید از هم جدا شده و دوباره عقد کنیم.

وی ادامه داد: با اصرار همسرم به صورت توافقی جدا شده و متوجه شدم نسرین در این مدت با مردی به نام امیر ارتباط دارد. وقتی به موضوع مشکوک شدم با تحقیقات خودم پی بردم امیر و همسرم به مرد رمال پول داداند تا او ادعاهای دروغ درباره جداشدن ما را مطرح کند، حالا هم احتمال می‌دهم امیر مرتکب قتل شده باشد.

با این ادعا‌ها امیر دستگیر و در بازجویی‌ها گفت: ادعاهای احسان صحت ندارد و بعد از اینکه نسرین از همسرش جدا شد من او را به عقد موقت خود درآوردم که پس از مدتی از هم جدا شده و نسرین و احسان دوباره با هم ازدواج کردند. این ادعا‌ها در حالی مطرح شد که پزشکی قانونی در گزارش خود اعلام کرد نسرین در زمان قتل ۵ ماهه باردار بوده و بر اثر خفگی جان باخته است.

تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا اینکه احسان لب به اعتراف گشود و در بازجویی‌ها، گفت: بعد از اینکه متوجه ارتباط همسرم با امیر شدم او را خفه کرده و جسدش را داخل گونی گذاشته و در اطراف مشکین دشت‌‌ رها کردم. با این اعترافات پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و احسان در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفت.

متهم به قتل با رد اعترافات خود مدعی شد هیچ نقشی در قتل نسرین نداشته و تمام اعترافاتش تحت فشار بازجویی بوده است. از سوی دیگر نتیجه تحقیقات نشان می‌داد آثار انگشت کشف شده بر روی گلوی مقتول با اثر انگشت متهم تفاوت دارد. پس از رسیدگی به این پرونده، قضات دادگاه با نظر اکثریت، احسان را از اتهام قتل تبرئه کرده و پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد.

قضات دیوان عالی کشور نیز با نقض حکم، پرونده را برای رسیدگی دوباره به شعبه ۷۴ دادگاه کیفری ارسال کردند. متهم در دور دوم محاکمه‌اش نیز منکر اتهامات خود شد که قضات دادگاه این بار نیز او را تبرئه کردند.

با ارسال مجدد پرونده به دیوان عالی کشور، قضات به پرونده نقص گرفته و برای بررسی بیشتر به شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران فرستادند. صبح روز گذشته قرار بود متهم محاکمه شود که به علت عدم اعزام از زندان، جلسه دادگاه به روز دیگری موکول شد. همچنین قضات پس از شور در این رابطه، پرونده را از موارد لوث تشخیص داده و قرار است در این باره مراسم قسامه برگزار شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین